Kommer ni att plocka in några openxbox?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
@Hansi, OpenXbox
Collapse
X
-
Antagligen, eftersom så många frågar efter den.
Frågan är om produkten verkligen behövs, när man kan använda evolution-x för att flasha om BIOS osv...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Openxbox chippet är väl perfekt om man ska använda sig av evox mjukvaran. Om man vill byta till en större hårddisk, måste man ju kunna flasha modchippet, och det går ju med OpenXbox, inte med Enigmah eller Xtender chippen.. Eller kan man flasha enigmah chippet?
<small>[ 08 July 2002, 20:50: Meddelandet redigerat av: ogge ]</small>
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja, men det kommer komma billigare chip med samma antal lödpunkter.
Open XBOX kommer alltid vara dyrare eftersom det innehåller en massa komponenter för att man skall kunna koppla det till en PC för att flasha dess BIOS.
Man kan även använda ett billigare chip och använda evo-x för att flasha originalbioset.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
X-ecuter chippet som ska komma ut den här månaden låter väldigt intressant också. 1 lödningspunkt, och så har dom gjort en speciell patch till EvoX mjukvaran, så man kan installera andra större hårddiskar. Läs mer på <a href="http://www.x-ecuter.com/" target="_blank">http://www.x-ecuter.com/</a>
- Citat
- Flag
Comment
-
Det är inte en lödpunkt, det är en anslutningskabel.
Övriga lödningar görs genom att man löder genom hål på chipets kretskort till lödpunkter på kretskortet i xbox.
Enkelt att montera, men antagligen ett helvete att ta bort :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av ******:
<strong>Hansi, pratar du om x-ecuter eller openxbox nu?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De chip som annonseras som "1 wire" är just det... En KABEL, resten av lödningarna görs genom att man löder tennet rakt genom chipet... I detta fall pratar vi om x-eceuter. Openxbox löds nog med kablar till alla punkter.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Sheytan:
<strong>Fördelen med x-ecuter är att den, har både no patch hack och eject trick.
Men jag kommer att köpa openxbox.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">X-ecuter har no-patch-hack och eject-trick eftersom den är baserad på evolution-X bios 2.2 (antar jag...). Det är inga problem att ladda in den biosversionen i en openxbox...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment