Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga angående X-ecuter & Enigmah

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga angående X-ecuter & Enigmah

Hej,

Såg att ni skulle börja sälja x-ecuter. Eftersom den sätts på LPC-porten (verkar det som iaf) så måste den ju innehålla en kopia av bioset och eftersom dom knappast lär ha skrivet ett nytt bios (utan använt evox 2.2) så innehåller det copyright-skyddad kod från microsoft. Hur ställer ni er till det? Såg även att ni uppgraderar och lägger in evox/xtender i biosen på Xboxet och det är är ju samma sak där?

Sen en annan sak, jag har ett enigmah installerat i mitt Xbox och tänkte installera strömbrytare så jag kan slå av/på det, har ni några tips på strömbrytare som passar?

mvh

Jim

<small>[ 18 July 2002, 07:44: Meddelandet redigerat av: ozzy ]</small>

Vi gillar inte alls att det måste vara en full bios på lpc-chippen. Men eftersom man måste ha en xbox med ett originalbios - vilket disablas - kommer ju det nya bioset vara en backup som patchats. Så det är en rejäl gråzon...

Du kan använda vilken strömbrytare som helst. Du måste bryta två kablar, så antingen två strömbrytare eller en med 2 "kanaler"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Men rent logiskt så säljer ni alltså då en patchad backup? Om jag skulle komma in och visa att jag har t.ex DOA3 orginal skulle ni då sälja mig en patchad backup av det? Det är ju egentligen samma sak.

Tack för svaret angående strömbrytare, det finns alltså brytare som man kan koppla in 2 kanaler på? Otroligt smidigt isåfall så man slipper 2st separata brytare.

/Jim

<small>[ 18 July 2002, 08:25: Meddelandet redigerat av: ozzy ]</small>

Comment

Väntar fortfarande på svar?
        Eller är det för känsligt att erkänna att ni säljer istortsett piratkopior? Eller hur ser ni på det?

/Jim

Comment

???

Comment

Jag har ingenting att tillägga utöver det jag skrev i min första kommentar. Vi erbjuder inte någon service att göra backupkopior av spel åt våra kunder, det verkar dom klara bra på egen hand.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok, ni säljer inte backupade spel, men backupade copyrightskyddade bios-kretsar. ok då vet man, tack för svaret.

/Jim

Comment

Hur långt kvar är det tills x-ecuter och/eller openxbox chippen finns inne? Vet att det är mycke tjat om detta, men vill ju så gärna ha ett av dom!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X