Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CHIPPA XB MED GARANTIN KVAR (fortsättning)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • CHIPPA XB MED GARANTIN KVAR (fortsättning)

    var inne på onoff idag och frågade om drullegarantin.

    de sa samma sak som innan (läs mitt tidigare inlägg ang detta)

    deras garanti gäller ÄVEN om jag har öppnat boxen men INTE om chippet har orsakat felet eller om chippet har orsakat felet vid monteringen.
    Går det så vill man.

  • #2
    Tycker du verkligen att det är värt det?? En xbox kostar 2000:- och en försäkring 500:-, alltså 25% av priset. Så fort du öppnar kartongen är din box värd 1500:- och då motsvarar det 33%. Hade det varit 10% eller under så kan det vara intressant med en försäkring, men i detta fallet är den för dyr i förhållande till produkten.

    Comment


    • #3
      Det är ändå störst risk då man sätter i chipet. Då gäller inte garantin.

      Comment


      • #4
        </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
        Ursprungligen skrivet av Monks:
        <strong>var inne på onoff idag och frågade om drullegarantin.

        de sa samma sak som innan (läs mitt tidigare inlägg ang detta)

        deras garanti gäller ÄVEN om jag har öppnat boxen men INTE om chippet har orsakat felet eller om chippet har orsakat felet vid monteringen.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nope det gör det inte, begär att få det skriftligt av den mannen där det står att HAN personligen garanterard detta, jag vet att det inte gör det är en fd tekniker på en "ONOFF" verkstad....
        Så fort ett sigil av ngt slag är brutet gäller inte garantin, ett tipps många säger dom inte varit inne och pelat på sin mobil när dom varit det. Finns en kod som talar om när den varit inne & pelad på.....mm

        <small>[ 27 December 2002, 12:32: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

        Comment


        • #5
          Kan säga att skriftlig garanti från en person som är säljare på ett större företag aldrig kommer gälla ändå, företaget kommer hävda att han inte har behörighet att skriva personliga garantier, och även om du hävdar att det borde ligga inom den, eller inom hans befogenheter så är det knappast troligt att det skulle gälla...

          Så talar den juridikstuderande

          Comment


          • #6
            har dessutom jobbat i butik där vi dessutom utförde service och jag håller med föregående talare, bruten sigill=förlorad garanti...

            Detsamma med mobiler, dessutom SYNS det när någon "ej servicemänniska" varit inne i mobilen, bästa är folk som säger "nä jag har inte spillt något på den" och så öppnar man och möter ett sönder rostat kretskort!!! hehehe

            Comment

            Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

            Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

            Registration Image Refresh Image
            Working...
            X