Det finns ett annat sätt, fast den här är så långsökt det kan bli.
Jag sitter på jobbet, så jag har inte xboxen här.
men om vi tar den lödpunkt 9 på moderkortet.
vad vi ska göra är att immitera den. istället för att det är en lite metallstrip som går längst moderkortet ska du istället löda dit en sladd.
dvs. följ hela 9 tillbaka dit den börjar eller föregående löd punkt, skär av den och löd dit en sladd. dra den sedan och löd dit den där 9 gör stopp och samt om den gör flera stopp på vägen. och till slut på enigmah.
Gör sedan samma sak med lödpunkt 1
Teoretiskt ska detta funka. men jag vet inte hur känslig xboxen är för detta. för kablar har olika motstånd osv...
Jag har skälv gjort detta förut, fast inte på xbox. eller något lika finkänsligt.
Det är mycket jobb. men lyckas du garanterar jag dig att du blir den lyckligaste personen på jorden
Jag hoppas att detta hjälper.
<small>[ 29 July 2002, 13:49: Meddelandet redigerat av: Slamer ]</small>
Jag sitter på jobbet, så jag har inte xboxen här.
men om vi tar den lödpunkt 9 på moderkortet.
vad vi ska göra är att immitera den. istället för att det är en lite metallstrip som går längst moderkortet ska du istället löda dit en sladd.
dvs. följ hela 9 tillbaka dit den börjar eller föregående löd punkt, skär av den och löd dit en sladd. dra den sedan och löd dit den där 9 gör stopp och samt om den gör flera stopp på vägen. och till slut på enigmah.
Gör sedan samma sak med lödpunkt 1
Teoretiskt ska detta funka. men jag vet inte hur känslig xboxen är för detta. för kablar har olika motstånd osv...
Jag har skälv gjort detta förut, fast inte på xbox. eller något lika finkänsligt.
Det är mycket jobb. men lyckas du garanterar jag dig att du blir den lyckligaste personen på jorden
Jag hoppas att detta hjälper.
<small>[ 29 July 2002, 13:49: Meddelandet redigerat av: Slamer ]</small>

</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är bara till att leta efter felet nu, jag hitta o visste var mitt fel var men problemet kvarstod, efter lite expertis hjälp så fixa jag det själv o fick göra 2st bypass operationer på mitt moderkort
, så nu fungerar den utmärkt och har beställt X-Ecuter istället, den skall vara mycket enklare att montera, men jag tänker göra en annan patent istället för att smälta tenn genom hållen......
Comment