Har du hittat var felet finns eller??? För det vore ju en fördel, men annars kanske det går som Hansi säger.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Enigmah Chip
Collapse
X
-
Näh, vet inte direkt vad felet är. Antog väl mer att det var den sabbade lödpunkten, men vettef-n som sagt. Iof. sa farsan att en sabbad lödpunkt inte var någon fara utan att man kunde grejja det på någe sätt vilket han fipplat med men skiten blinkar ju ändå röd/grönt vilket är mysko då.
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja men kan du säga mej vilken lödpunkt det är så skall jag forska o se om det går o göra vid eller ej.I'm a XBOX Lover.
©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®
XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
Screen : 103" (InFocus)
+ en massa andra bra prylar.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag skrev det innan, men jag kan dra det igen, lödpunkt 1 och 9 försvann, fast 1:an fanns det en liten klick av tenn kvar, så jag leta upp änderna på dessa två punkter och gjorde helt enkelt en bypass operation, så nu fungerar den igen, och chipet ville jag inte montera, så nu väntar jag på X-Ecuter, har en liten patent på hur jag skall löda fast den.I'm a XBOX Lover.
- Citat
- Flag
Comment
-
Om en lödpunkt är borta, följ trådarna till där dom börjar o gör en sk brygga. Alltså en kabel mellan punkterna där tråden börjar o slutar.
Sen så löder ni dit kabeln som ska till denna lödpunkt från chipet till mitten på denna (brygga)kabel.
Skala bryggkabeln i mitten o löd dit kabeln från chipet.
Det fungerar, har gjort det själv.
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja helt rätt, fick göra samma sak. Enkelt men ser inte snyggt ut, men vem tittar på undersidan på moderkortet
, inte jag ialla fall.
I'm a XBOX Lover.
- Citat
- Flag
Comment

Comment