Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Om du söker efter andra ställen att handla på en <a href="http://www.psxcare.com," target="_blank">www.psxcare.com,</a> använd ett annat forum!
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
När jag har bekräftad leverans osv kommer chipet upp på hemsidan.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Prel c:a 1000:- för chipet + 1000:- för montering+upload av bios.
Det är som sagt en del pillande, utöver att montera chipet måste man pussla ihop en datakabel (flatkabel + kontakter) samt få igång kommunikation mellan chipet och en PC för att ladda i BIOS:et.
Inga svårigheter, men det tar en massa tid ifall något får för sig att strula.
huuu, 1000:- för bara chippet?
tror ja ta o proggar mig ett eget istället.
betydligt billigare.
väldigt bra när polaren jobbar på elektronik fabrik.. kostar gratis
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av ingesson:
<strong>Vad är det för interface, dvs. vad kommer man behöva för att koppla ihop det med en dator?
/m.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Parallellport, man behöver en 25-polig male-female parallellportsförlängningskabel samt en nypa tur för att få det att fungera...
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av myztx:
<strong>huuu, 1000:- för bara chippet?
tror ja ta o proggar mig ett eget istället.
betydligt billigare.
väldigt bra när polaren jobbar på elektronik fabrik.. kostar gratis</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Openxbox skall man bara ha om man enkelt vill kunna flasha om och byta biosversion genom att koppla xboxen till en PC och inte vill oroa sig över att xboxen avlider om man råkar flasha med något konstigt. Det är det man betalar för, och skall inte jämföras med egenflashade eprom e.dyl.
Det var det värsta överpriset jag har sett!
Det kostar nu $49 (=500) alltså dubbla priset!
Jag gav runt 750kr för mitt chip och då skickades det från <a href="http://www.**********.de" target="_blank">www.**********.de</a> i tyskland...
Ursprungligen skrivet av Hansi:
<strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av ingesson:
<strong>Vad är det för interface, dvs. vad kommer man behöva för att koppla ihop det med en dator?
/m.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Parallellport, man behöver en 25-polig male-female parallellportsförlängningskabel samt en nypa tur för att få det att fungera...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Tur? Det är ungefär som att stoppa in en skrivarkabel i paralellporten behöver man tur för att få igång en skrivare?
Var inte så snåla! Ni tror väl ändå inte att PSXcare gör det gratis åt er. Vill ni ta in själv så gör det, vill ni inte eller är rädda så gör psx det åt er och det är ju självklart att dem ska ha pröjs för det, det är support och garanti ifall den går sönder. Tror inte Hansi driver någon välgörenhets organisation här... han måste oxo få mat på bordet på något sätt så sluta klaga över priserna och ta dem diskussionerna någon annanstans..
Comment