Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

X-ecuter Flashable!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• X-ecuter Flashable!

Det verkar som det iallafall. Läser en obekräftad nyhet på xbox-scene.com.

"The x-ecuter team will soon announce an addon for their x-ecuter award winning modchip. It's a cable that when connected to the modchip, allows you to flash x-ecuter with any new bios publicly available."

Stämmer detta, så kommer X-ecuter-chippet beställas av mig inom en snar framtid Förmodligen från lik-sang.com. Om inte psxcare får in dom snart?

Så fort jag får min leverans bekräftad så kan du beställa här. Pengarna skickades för en vecka sedan ungefär...

Och det är förmodligen en vanlig JTAG kabel som används för att flasha om bioset. Sådan har jag liggande någonstans :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Låter ju riktigt bra. Det kanske inte är ett skit-chip trots allt.

Comment

Nä om executer blir flashbart så blir ju chippet intressant igen.

Utan flashmöjlighet tycker jag att det är ganska värdellöst då man vill använda ett chip med framtidspotensial.

Det är ju inte helt omöjligt att MS hittar på något som gör att man behöver flasha om en bios för att det skall fortsätta fungera att lira.

Comment

Executer(med flashverktyg) + Evo-X + 120 GB Hd = underbart

Comment

Hansi, det tycker jag låter mycket bra.

Comment

Technodevices confirms X-ecuter addon
              >> Our friends over at TechnoDevices confirmed the X-ecuter addon news :

"As reported on Xbox-Scene earlier X-ecuter have announced what their addon will be, a simple addition of a Parrallel Port that will allow you to reflash the X-ecuter if ever needed. And we can confirm this as true, we have seen the samples and it looks really good, based around Milksops idea and really easy to use, of course it is not necessary, unless you want future features and upgradability. Nice one guys."

källa: xbox-scene.com

Comment

technodevices snackar skit tyvärr det blir ingen addon möjligtvis ett helt nytt chip senare men det är inte bestämt ännu

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X