Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xboxdash.xbe +EVo6.D -DVDremote =:(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xboxdash.xbe +EVo6.D -DVDremote =:(

Jo ändrade i min evox.ini att boxens "egen" dvd spelare ska spela DVDfilmer. Ändrade evox.ini till
    AutoPlay = Yes
    DVDPlayer = C:\xboxdash.xbe

...(minns inte 100% om det jag skrev så.)

När jag kör på detta viset och försöker kolla på en film loopar boxen bara runt runt. Krävs det en DVD fjärr för att det ska funka när man flashat sin BIOS för att xboxdash.xbe ska kunna spela DVD film ? ...eller har jag missat något ?
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

jupp... det har ju inte med moddningen att göra, du skulle ju ändå inte kunna styra filmuppspelningen med dashboardens player. Har du ingen fjärr så ska du köra med X2.

Comment

Lägg in DVDx2 på HD'n sen så länkar du till den istället! Då ska du se att DVD'n hoppar igång....

/Babyface

Comment

Jo jag körde ju med DVDx2 tidigare.... ville bara kolla med boxens egen spelare om boxen "fryser" efter 1.38h även med den inbyggda spelaren. Tack iallafall.
        360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Comment

Jag hade samma problem.
          I mitt fall var det att xboxdash.cbe ÄR ExolutionX dashen och msxboxdash.cbe är orginal dashen. För att köra regionsfria DVD använde jag en .cbe som heter msxboxdashallreagion.cbe.
          Detta var hur saker och ting såg ut efter att ha använt superdisc3.

Comment

Tyvärr fungerar xboxdashallregion.xbe bara på boxar tillverkade före 2002-08-01
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi. Finns det en regionsfri version av Xbox 1.1 dashen???? Vore väldigt trevligt med en sådan.. Vet att DVDX2 är det men jag vill kunna använda originalspelaren.

Comment

Inte än vad jag vet.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X