Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att använda en datorhårddisk i XBOX:en

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Att använda en datorhårddisk i XBOX:en

Idag har jag en 40 GB HD i min dator. Jag funderar dock på att beställa en ny 120 GB och stoppa in i datorn och använda den gamla (40GB) i XBOX:en.

Går det att göra så eller måste hårddisken man stoppar in i XBOX:en vara "fabriksny"/nollad? Måste jag först formatera den använda 40-gig-hårddisken?

Jag tänkte använda programmet:

"EvolutionX New HD Setup ISO - v1.2"

såvida xboxen har rätt bios(evo-x eller dylikt)
    så behöver du bara köra hddpreparer eller vad det nu heter, som snabbt nollar din hårddisk..

hade själv en 40giggare som jag nollade på några sekunder, svepte in den i xboxen, formaterade,
    och sen var det bara att använda.. kalas=)

Comment

Man behöver inte köra hdprepare om man har en evo-x iso med ett bootspår på samt installationsfunktionerna aktiverade i menu.ini.

Här är installationsraderna från vår senaste menu.ini:

Action_16]
      Info "Format C-E-F WARNING!"
      warning "This will FORMAT ALL DRIVES!"
      Progress "Partitioning/Formatting..."
      ConfigSector "\inst\disk.bin"
      Format c:
      Format e:
      Format f:
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag använde mig av ett program som heter NewHDEvoX1.2, det formaterar preparerar fixar partitioner och allt annat på den nya hårddisken, riktigt smidigt.

Comment

Var får man tag i ett EVO-X iso.

Magnus

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X