Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

advancerad scart?

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• advancerad scart?

jag undrar om det verkligen e värt att köpa en advancerad scart kabel.. blir det mkt bättre bils osv??
    Jag är en idiot

Xbox 1.0 + Xtr2-pro + 160 GB HD

jag har en, riktigt missnöjd, kan inte längre se på tv när xboxen är påslagen. (Xbox signalen stör ut tv signalen)

<small>[ 15 March 2003, 15:41: Meddelandet redigerat av: Wizz ]</small>

Comment

Man får mycket skarpare kanter mm på saker. Tex så kan man nästan inte köra linux (läsa text) med vanlig composit kabel. Med rgb så blir det skarpt o fint.

Att den stör är ju pga av fel i din utrustning.
      Menar du att den automatiskt slår över till AUX när du inte vill? isf så kan du öppna scart kontakten på sladden o klippa av en kabel.
      Den kabeln gör endast det så det är ingen fara.

Comment

menar, när jag byter till TV läge så hör jag Ljudet på tv kanalen , men bilden är vad som är på Xboxen fast bilden åker över tev från höger til venster (som ett bildspel)

Comment

Ungefär som att vara missnöjd med sina pirelli p-zero däck för att dom skaver mot skärmkanterna på drabanten...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Trabanten ska det väl va ?

Comment

jag köpte en ny rgbkabel, men märkte inte mycket skillnad i bilden... fortfarande så är text nästan oläslig i kanterna på tv'n.

Comment

om du inte märker nån skillnad så har du säkert satt den i fel scart-ingång.
                Leta upp den för RGB på din TV så märker du nog skillnad.

Är för övrigt också missnöjd med min kabel , visserligen blir bilden väldigt skarp men den blir också väldigt mörk...

Comment

Wizz, precis det jag sa. Plocka ur ett av stiften i scart kontakten så är problemet ur vägen, skall kolla upp vilket det är åt dig.

Edit: Så nu har jag hittat infon åt dig.
                  <a href="http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html" target="_blank">Här</a> har du info om scart kontakten. Det är stift 8 som du skall dra ur/klippa av.

<small>[ 17 March 2003, 13:21: Meddelandet redigerat av: Hedis ]</small>

Comment

Personligen är jag mest ute efter den digital ljudutgången så jag kan koppla in xboxen i min 5.1 anlägning.
                    Kryssbox, X2PRO, Advanced Scart

Comment

Jag skaffade en J o y t e c h kabel, funkar perfekt, scart/vanlig composit samt optisk signal finns tillgängligt för under 200.

/Pelio

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X