Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

X-ecuter 1.1 - nåt att ha eller inte?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• X-ecuter 1.1 - nåt att ha eller inte?

Hejsan Alla!

Läst i stort sett alla inlägg på detta forum, men är man dum så är man .

Har installerat ett X-ecuter 1.1 chip i min xbox men jag får f.. inget att funka på den förutom org. spel/musikskivor. Har jag missat nåt????

Datumet under är 2002-05-24 ifall ni undrar över det.

Vilka CD-RW skivor funkar för er, gör dom det överhuvudtaget??? Är i behov av hjälp, vad skall jag göra och hur går jag tillväga!!!

Tack på förhand

^XeN^
    xen@home.se
    ICQ 1666553
    Fantasi är viktigare än kunskap...

har du bränt skivorna dom xboxiso?
    själv använder jag clasohlsons cdrw 80 min mulispeed.

Comment

har också x ecuter chipet i min box inget fungerade först men sen hittade jag en bränn guide på xbox scene som jag gick efter jag bränner i prassi primo dvd tdk cdrw och verbatim cdrw funkar utmärkt och dvdrw verbatim och dvdr från ******* för 20 kr st lycka till

Comment

Tack för svaren!

Myztx: vad menar du med xboxiso?

Har inte testat nåt av märkerna ni nämde, skall göra det. Tror ni att brännarprogrammet har någon betydelse? Använder Nero 5.5.9.9 för tillfället.
        VEt att snabba bränningar kan strula, ,vilken hastighet bränner ni med?

Glömde fråga sist, hur vet jag om chhippet fungerar överhuvudtaget??? Att den inte är paj asså... Finns det något sätt att testa?

Samt vet nån om man installerar chippet felaktigt, fungerar xbox ändå???

Pease

Comment

Jo, kan du läsa skivorna i din pc ?
          har du .iso filer ?
          det måste du, har du bara lösa filer så gör en xbox iso med Xiso eller xbox isotool.
          Då får du en .iso fil, ta sedan "Burn Image" i nero, under arikv/file menyn, välj sedan din iso fil. Burn.
          Sedan ska det fungera!

Comment

Jag har brännt på Verbatim´s cd-rw i 8x och 10x och det har fungerat utmärkt.

Comment

Tackar för hjälpen killar!!!

Hittade två märjken som fungerar utan problem, TDK och Verbatim!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X