Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

X2 LITE o PRO

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

När räknar ni med att få in dessa chip?
    Är det värt att vänta på detta eller köpa Matrix/Xodus nu?
    Ladies and gentlemen!
    The eagle has left the building!

Comment

Flash Updateable using EvoX
      ....................................

Flash Updateable using PC

We have written a custom piece of software where you can simply connect your PRO mod to your PC with a parallel cable. Its a simple DOS command (GUI being written as we speak) which also controls which kernel you wish to select when resetting your XBOX. This is a perfect tool for those who really like to play with kernels - its especially useful for developers

(från modchipens hemsida)

Betyder det att man inte kan flasha lite -versionen genom att kopiera en bios version på cd eller dvd och sedan (med hjälp av ett program )programmera in ditt i bioset minne?=

tänker faktis inte använda evox...

Comment

Hansi:
        Orkar du beskriva vilka punkter det är som jordas för att välj bankerna i flash chippet?

Man startar tex i orginal banken (gissar på Bank:1?)
        Switchar över till bank:2 och flashar.

Sedan kan man switcha imellan Bank:1 och Bank:2?

Då har man ju helt klart EvoX x.x i bank:1 och så kan man ha M$ orginal i en annan bank o 2 andra valfria biosar inne samtidigt bara o switcha om o starta om för o byta.

Enklare kan det inte bli.

Hur stor är Orginal bioset?

Comment

Banker och banker, man lurar processorn i xboxen att använda "fel" adresser i chippet genom att jorda benen för A18 och/eller A19.

Normalt så bootar boxen från 4:e 4:delen av chipet.

Chipet rymmer 1MB, original bios är 256KB.

Har du fyra 256K BIOS så gör du ju bara såhär:

copy /b bios1.bin + bios2.bin + bios3.bin + bios4.bin allabios.bin

Sedan flashar man hela chipet på en gång med allabios.bin, och väljer vilken bios man har genom att jorda A18/A19/A18+A19/ingen alls.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ahha, tack så mycket för info´n

Vilka jordningar ger vilka "banker" om vi nu kan kalla dom så för enkelhetens skull

Comment

man blir galen av alla de här namn på allt
              executer dash evox etc etc..

jag ska patcha min xbox själv..
              tar ett pc bios flashar den med X2 bioset (borde släppas nästa vecka har jag hört) så blir det nog bra

men saken är vet inte hur man ska löda den .. ingen som har bilder på det? har en som vet hur man löder saker så att säga .. men behövs veta vart alla kablar ska sitta ..

kan man sen flasha bioset som redan sitter i xbox? inte originalet asså.. den som man löder fast (pc chipet)
              ifall det kommer ny xbox bios och man vill uppgradera. Eller måste man löda ut den och sen flasha den i pc igen och stoppa in den i xboxen?

svarar ni med några "skumma" namn på alla kan ni förklara vad det är .. så man vet

tack

Comment

<a href="http://homepage.ntlworld.com/dystopia/xbox.htm" target="_blank">http://homepage.ntlworld.com/dystopia/xbox.htm</a>
                Där finns ne bra guide iaf.

Jag vet tyvärr inte om man kan flasha ett stort eeprom med xbox moderkortet. Hansi kanske vet??

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X