Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

problem med dvd+r/rw

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• problem med dvd+r/rw

jag har provat att bränna ut filmer på dvd+r och dvd+rw men stött på en massa problem. igår skulle jag bränna på dvd+rw men xbmp(2.2) ville inte läsa den. i dashboarden stod det unknown vilket betyder att den hittar skivan iaf. den fungerade inte i boxplorer heller. jag fick tipset att göra en iso först och sedan bränna det. när jag gjorde det på en dvd+r-skiva så hittade xbmp filmerna men endast den första fungerade och subtilen jag hade till den fungerade inte heller. jag provade att lägga över filmerna med boxplorer till hårddisken och köra därifrån men det fungerade inte heller.
    det skulle ju kunna vara att det behövs nya codecs som inte finns i xbmp 2.2, men xboxen ska väl kunna läsa dvd+r och dvd+rw utan att man måste göra om filerna till en iso först?

hjälp!?

Jag har provat med DVD-R/RW & det funkar fint testa det istället.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Använd Nero och bränn skivan i UDF format, bocka för rutan "force Xbox compatibility"...Funkar för mig.

Comment

pege min brännare klarar bara +
        takc egon jag ska prova det

Comment

Egon vilken version av "Nero" har du eftersom du får fram "force Xbox compatibility" har den senaste men inte har jag det valet.?
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

jag har det alternativet och kör 5.5.10.0

Comment

jag har 5.5.10.2 du måste nog mena, Force DVD-VIDEO compatibilety (krävs för xbox)

<small>[ 02 April 2003, 13:39: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>

Comment

det fungerade inte iaf
                nåt mer man ska kryssa i eller bort innan man bränner?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X