Har någon något specielt märke/model att rekomendera!?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Byta processor fläkt!?
Collapse
X
-
Jag tror ingen förstår varför duvill byta kylningen till processorn.
Den är ju helt tyst och passiv orginal så.....
Det är ju isf. kylflänsen på GPU´n (grafik processorn)som du skulle kunna byta. Vet dock inte om en "standard" passar.
Dom nya 1.1 bvoxarna har ju passivt kyld GPU oxå.
- Citat
- Flag
Comment
-
Tyst fläkt - papst. Lite dyra, men tysta som möss.
Finns dock bara i typ 2 (eller om det är 2.5) cm tjocklek, så vet inte om den får plats mellan processorn och dvd´n.
Å andra sidan tvivlar jag på att den gör så stor nytta den där processorfläkten som är i. Ser ju mest ut som en sketen gpu-fläkt - inte speciellt kraftfull. Alternativet kan ju vara att byta ut den stora chassi-fläkten till en starkare och tystare (den låter ju en del den med) - ex. zahlman, och skita helt och hållet i cpu-fläkten. Men det får du förstås göra på egen risk.
- Citat
- Flag
Comment
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Egon:
<strong>Fläktbyten....Är det något som Psxcare kan tänka sig göra?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vi kommer inte lägga ner egen tid på att ta reda på vad som fungerar osv. Vill någon betala oss för tiden det tar så är det ok :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment