Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nätagregat, säkring? eller annat fel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nätagregat, säkring? eller annat fel?

Skulle starta min xbox igårkväll, helt jäkla stendöd. Hittar ingen säkring på nätagregatet. Kan man köpa ett annat nätagregat som passar till xboxen?. PANIK!. Nätagget har inte smällt heller, funkade utmärkt sist jag använda xboxen, sen startade jag den igår, helt död.

Kolla så du har satt i sladden *skämtar bara*

Helt säker på att den är stendöd så den inte blinkar till ngn gång lr så??

Har du en multimeter hemma? mät isf mellan svart och lila kabel i kontakten på moderkortet. Där skall det finnas 3.3v. gö det inte det så skriv det.
    hmm kanske var tunn grå kabel o inte lila. Mät alla o kolla

Comment

A den är helt stendöd, inte ett liv i den.

Ska jaga tag på en multimeter o kolla.

Comment

Jag har samma Fenomen och har 3.3 på den bruna 3.3 kabeln från agget. Någon som har någon ide om vad de kan vara då? Maskinen har startat någon gång men är oftast död när man trycker på powerknappen.

TSOP (eeprom) har någon föreslagit, om jag har bios.bin filen från installationen av denna på disken kan jag då lägga in den och den låsta disken skall fungera ?

Comment

Hur löste du ditt problem?

...jag har nämligen exakt samma. Boxen blinkar till ibland men är inte igång längre än någon sekund.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X