Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta ut X-box DVD mot dator DVD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byta ut X-box DVD mot dator DVD

Jag undrar en sak efter att ha läst de flesta inlägg här. Om jag byter ut min Thomson DVD och sätter in t.ex. en vanlig dvd till dator, kan jag läsa allt utom x-box originalspel då? Kan jag t.ex läsa cd-r, cd-rw, dvd, dvd-r, dvd-rw osv. För att frtydliga min fråga, kan jag byta dvd-spelare rakt av med den enda skillnaden att man inte kan läsa originalspel?

kom att tänka på en annan fråga också, om man byter dvd så, kan man fortfarande använda fjärrkontrollen när man t.ex. ser på dvd film?

Comment

Du kan göra ALLT ink spela Xbox orginal-spel.

<a href="http://www.backup-source.com/sean/Xbox/tutorial.doc" target="_blank">http://www.backup-source.com/sean/Xbox/tutorial.doc</a>

Comment

det måste väll gå lika bra att bara seriekoppla dom och lägga xbox dvd som slave osså lägger man dator dvdn uppe på hoden och tejpar fast den med silver tape =).bör ju bli samma resultat fast mycket enklare

Comment

kollade upp det och det gick att göra som jag sa, kolla här så får du c <a href="http://www.xbox-scene.com/articles/swap-dvd.php" target="_blank">http://www.xbox-scene.com/articles/swap-dvd.php</a>

Comment

Det går juh att göra på bägge sätten
            atlanti_s. men om du gör på det sätt som Wizz
            föreslår så behöver du bara 1 Dvd spelare för
            att köra allt och kan dessutom sätta den i
            Xboxen, så att ser snyggt och prydligt ut.

Gör man på ditt sätt atlanti_s så måste man juh
            hålla på att rycka ur och sätta i extra Dvd'n
            beroende på om man vill köra orginal eller ej.

Hansi !!!!!!! Är detta något ni kan tänke er att
            göra i framtiden ??? Samsung 616TEBB (Svart)
            finns att köpa här i sverige. Då jag respekterar
            er önskan att inte lägga länkar till andra företag
            här i forumet, så får folk fråga efter länken
            (hoppas att det är ok ??? ) Har du tittat något på
            det här än Hansi ????

Dalle.

Comment

Jag gjorde en variant på det som atlanti_s tipsade om.

Jag tog helt enkelt bara och kopplade in en PC-DVD (LiteOn 16x/48x) utan att ha XBox-DVDn inkopplad överhuvudtaget. XBoxen startade utan problem men den blinkade hela tiden. Kunde inte använda XBoxens eject-knapp (av förklarliga själ) men PC-DVDn eject funkade som den skulle.

Jag vet att detta inte funkar på alla XBoxar. På min funkade det utan problem men när jag skulle göra samma sak på en polares så vägrade hans starta.

Comment

dalle, jo så klart går det att göra på båda sätten men personligen är jag av den uppfattningen att wizz variant är bra mycket mer komplicerat, och hur lätt är det att hitta en dator dvd som passar i xboxen??
                dom flästa slädar är väll aldeles för feta, eller??? men jag kan vara ute och vimmsa =)

anlednoingen till att jag gav mitt förslag till lösningen till problemet var för att det ska väll vilken person som hällst klara av att göra, medans den andra varianten som blir snyggare och funkar lite smidigare när det väl är klart kräver lite mer kunskap, tänkte att marky mark skulle få vällja själv om han vill göra själv eller lämna bort för att få dewt gjort..

Comment

ok, man kan gora pa olika satt...men om man ska gora som wizz ar val tanken att man ska kunna spela originalspel ocksa? det verkar lite komplicerat att beh;va mixtra med en dvd sadar! Om man d'remot lagger den ovanpa blir det ju lite fult, men om man bara l'gger den i boxen istallet for original spelaren, funkar det? da kan man ju koppla in originalspelaren nar man behover den, tar ju inte mer an 5 minuter. Vad tror ni om att lagga in den dar svarta spelaren ni pratar om, far den plats o.s.v.

Comment

Man kan inte göra ALLT som du sa WIZZ med en "vanlig" pc DVD måste ju vara samsungen med rätt firmware osv....

Comment

Ok, eftersom jag inte har fått något riktigt rakt svar testar jag igen.
                      Om jag köper en Samsung 616 TEB (svart) kan jag då lägga in den i min x-box istället för den som sitter i nu(originalet) utan att modifiera den nya dvd:n. Alltså bara byta ut dem mot varann, med den enda skillnaden att jag inte kan läsa originalspel? Den som kan svara på min fråga blir min hjälte

Comment

Ja det fungerar fint att göra så.
                        Men du kommer inte kunna spela org. spel som sagt.

Comment

Är det alltså den speciella firmwaren man flashar in i Samsung 616TEBB som gör att den även ska kunna klara originalspel?

Hur får man isf tag på denna firmware?

Comment

Du behöver modifiera ditt chassi på ngra punkter.. typ ta bort en del plastbitar.. och sen måste du öppna din dvd och löda dit ca 4trådar du ansluter till gula kabeln..du kommer även behöva använda en y-splitter till strömförsörjningen om du inte paralellt kopplar den gula kabelns ansltningar till ström kontakten..

Om du inte är van vid elektronik och mätningar.. och lödkolvar rekommenderar jag inte detta..

Comment

Original inlägg av crono
                              Är det alltså den speciella firmwaren man flashar in i Samsung 616TEBB som gör att den även ska kunna klara originalspel?

Hur får man isf tag på denna firmware?
                              Går ej att flasha denna drive med firmware för att klara xbox-orginalskivor..

Du måste ha en 616T el. 616F..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X