Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Programmeraren funkar inte?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Programmeraren funkar inte?

Programmeraren som följde med Matrix-chippet, funkar inte. (Jag har gått efter beskrivningen som medföljde.) har provat på 4 olika datorer, med 2 olika batterier. Datorerna hittar den inte ens.
    Nu har jag sett på undersidan av kretskortet, där lödningarna för porten sitter, så saknas det 3 synliga lödningar? Även lödning för ena port-fästet saknas. Ska det vara så?

Testa och tryck och pressa med handen sammtidigt som du programerar. Så gjorde jag och det funkade.

Comment

Eller skicka chipet, programmeraren samt din .bin-fil på diskett så testar jag programmeraren samt ser till att chipet blir flashat.

<a href="http://www.psxcare.com/skicka.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/skicka.asp</a>

(jag tar inget betalt för detta om du köpt chipet av mig)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

På min programmerare är alla ben fastlödda. Testa att bättra på lödningarna... kanske fungerar bättre då. Om inte så har jag en programmerare som du kan få till övers.

e-mail: thrap78@hot mail.com

<small>[ 07 December 2002, 23:05: Meddelandet redigerat av: thrap ]</small>

Comment

OK, tack för den snabba responsen! Jag tror att jag provar med att löda samtliga ben först, funkar det så är väl allt bra antar jag?

Comment

Verkar vara hopplöst att få igång detta... Har testat på 2 datorer, efter lödningen, utan framgång - "Device not found". Jag lånar en programmerare av en kompis imorgon...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X