Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

US AV-pack till chippad EU-maskin?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• US AV-pack till chippad EU-maskin?

Nu frågar sig nog de flesta varför, men förklaringen kommer här:

De amerikanska x-boxarna kan användas tillsammans med ett High-definition AV-pack, detta paket ger en progressiv signal från ett flertal spel. Vi med projektor hemma gillar progressivt. Väääldigt mycket. Då vi i Europa inte ha någon given standard för progressiv signal får vi nöja oss med RGB, men AV-packen i Europa skickar inte progressiv signal. Så frågan lyder:

Kan man använda ett amerikanskt AV-pack på en chippad Europeisk X-box?

Tacksam för raskt svar!

nepp vad jag fått höra så funkar inte av packet så man får progressiv pal ut utan detta är endast på ntsc boxarna dock så kan du tjacka en vga adapter från vissa ställen som gör att du får ut en 480p från din pal x box. dock endast 4:3 ochinte 16:9 vilket den amerikanska tydligen ska klara. sedan har ju enigmah släppt en pal till ntsc -ntsc - pal skiva jag har dock inte testatden själv ännu eftersom jag inte har nåt chip ännu och hur den kan påverka detta har jag ingen aning om läs lite i de olika x box trådarna på dvdforum.nu så kanske du hittar lite info ( hoppas det var okej att länka hänvisa till dvd forum hansi)...........

hoppas jag clearade lite nu mvh norp

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X