Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hansi, finns det möjlighet att...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Inte riktigt. Under /inst/c ligger evolution-x dashboarden som evoxdash.xbe istället för xboxdash.xbe.

Det ligger även en regionspatchad version av ms dashboard som msxboxdashallregion.xbe. Den fungerar bara på 1.0 boxar, så den används inte någonstans längre. Vill man använda den får man själv ändra i evox.ini så att den används när man startar "ms dashboard"

evox.ini i roten på ison (inte den som installeras på hårddisken, utan den med installationsscripten som körs från cd:n) återställer xboxdash.xbe till original (om man använt superdisc2 och därmed har originalfilen kopierad till xboxdashbackup.xbe).

Annars är det inte så mycket ändringar. Evox.ini-filerna som installeras till hårddisken är uppdaterade med stöd för 49lf020 (lpc chip) och signaturer för EVO-X D.6 bios.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Äh hmm som sagt kan d mesta inom pc men XBOX e ngt nytt för mig, går inte så bra att hålla sig upptodate på jobb, när man ska samtidigt hålla i teknisk support & bygga datorer hålla ett öga på forumet samtidigt. & sitta vid en pc hemma URK räcker att man sitter här 10 tim om dagen
    För oss LITE okunniga på xbox och som fattar nada e det lättare med en färdig ISO, skulle uppskatta det mycket eller EN instruktion ANG vad som ska bytas ut mot vad på SUPERCD2 & vad som ska skrivas i INI filen skulle vara guld värd eller?

<small>[ 13 December 2002, 10:22: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

hmmm min evox.ini blev nog inte rigtigt bra allt funkade utom msdasboard, blev lite lat när jag såg hansis evox.ini så jag använde den och det funkade kanon.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X