Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Enigmah på väg in - uppdatering, vi har fått chipen nu :-)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har ni fått enimahchippen att lira till 100% då?

När jag snackade med din kollega på kammakargatan i måndags sa han att ni hade haft trassel med prototypchipen (de ville inte fungera på alla maskiner).

Eller hade det bara att göra med ojämn kvalitet hos xboxarnas dvd-läsare?
    (dvs. att vissa xboxar var kräsnare på vilken sorts media som användes än andra)

/z

Comment

Ja, dom fungerar till 100%.

Prototypchipen var det en kund som hade lämnat in tillsammans med 2st XBOX som skulle chippas. Vi fick dom aldrig att fungera. När vi fick vår egen leverans av Enigmah så monterade vi våra chip åt den kunden istället, och dom fungerade...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hur är det med "Disable Eject" funktionen på de nya enigmah-X chippen, funkar det eller inte ?
        Har lämnat in min box på moddning hos er, men börjar luta mer åt flashning då "disable" funktionen skall funka på dessa.
        /Podden

Comment

Hansi, hur lång tid har man på sig att bestämma sig för biosmod/enigmah om man lämnade in boxen i måndags (17/6)?

Vill invänta mer info om denna dvd-eject-reset bug som alla pratar om... (som det ser ut nu är ju inget verifierat än, men om det blir det vill man nog som podden säger ha biosmod istället).

Frågan är altså, när tror ni att ni börjar arbeta på min box?

/z

Comment

Man kan ändra sig så länge vi inte påbörjat respektive modifikation. Skall man ändra sig då får man betala för den extra tid vi lägger ner.

Vi har inte hunnit prova något ännu.

Vi har mer än några få XBOX inlämnade för ombyggnad, så jag kan inte svara på om just DIN xbox påbörjas snart när du inte ens anger ditt namn...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Om jag kommer in imorn Torsdag den 20:e, när kan jag hämta den då ?
              Jag pratar allstå om en Enigmah+installation.

Comment

Någon gång nästa vecka antar jag.

Vi har tagit in extrapersonal och är snart ikapp så att vi kan göra installationer samma dag.

Comment

Det är väl exakt samma lödpunkter som Xtender vad jag kan se, ellerhur ?

Comment

Ja, jag antar det då alla chip med c:a 30 anslutningar monteras parallellt med det befintliga bioset...

Comment

Ska nog bara köpa ett chip bara, jag har ju alla anslutningar kvar från xtender, har ni chip man kan köpa löst idag fredag för 750kr ?

Comment

Det skall vi ha, ring först och kolla bara - jag har inte räknat hur många som gått åt de senaste dagarna :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X