om en iso ligger på 712 så får den plats på en 700mb skiva pga av som nån skrev i tidigare trådar så innehåller iso info som gör att den tar mer plats.......så ja det ska gå på en vanlig cd skiva med tanke på den exakta siffran så är det antagligen en rip och då får den absolut plats......
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vivastar CD-R 80min
Collapse
X
-
Enda sättet att vara säker är att kolla isofilens speltid i något lämpligt brännprogg för att se om den platsar på en skiva.
Som norp mycket riktigt nämner här innehåller isofilen även subkanal-data som inte räknas in i speltiden eller i de 700 MB som skivan är speccad till. En isofil kan altså vara bra mycket större än 700MB men ändå rymmas på en 700MB-skiva...
Är det någon som försökt med ännu större skivor förresten (>80min) på xboxen? Skulle vara kul att veta hur långt dvd-enheten klarar att läsa =)
Det e iofs svårt redan som det är att hitta cdr-skivor som funkar... vilket gör att 80min+ nog är utanför räckhåll i vilket fall.
/z
- Citat
- Flag
Comment
-
förövrigt tyckte jag detta brev som siliconice som sköter xboxhacker.net var ganska underhållande
"is thier a way to copy xbox game onto regular 700 mhz cds like if you formatted the games differently thanks kenny
Well kenny, I don't have any CDs rated by MHz. Sorry, no I will not help you copy games onto CDs. Sure there is a way for some games"
hehe
- Citat
- Flag
Comment
-
Hämtade min xbox igår från psxcare med flashad bios... Funkar klockrent...
Vivastar cdr 80min tycker ja funkar sådär... Xboxen verkar ha svårt att läsa dem på endel spel... Nhl2002 och International Superstar Soccer 2 typ hänger sig när man laddar före matchen... Medans Bloodwake och MotoGP: Ultimate Racing Technology funkar fin fint...
Tony Hawk Pro Skater 2x fick ja massa buggiga grejer på skärmen funkar inte alls...
brännde Shrek på en gammal HP rw 74min skiva funkar finfint...
brännde Amped Freestyle Snowboarding på Verbatim CD-RW 4X 80min 700MB... Funkade utmärkt så cdrw skivorna funkar mycket bättre en vivastar cdr skivorna...
- Citat
- Flag
Comment
-
Fan den har problem med Vivastar cdr skivorna... Ibland klarar den inte att starta dem åå ibland funkar det... Spelade nhl2002 åå då funkade det... Men sen såå hängde det sig dem 2 andra gångerna ja provade... International Superstar Soccer 2 har ja aldrig kommit till matchen den hänger sig direct när den ska ladda matchen... eller man hör hur den försöker hitta rätt på skivan... grejer på skärmen funkar inte alls...
Det verkar inte göra nån skillnad i om mna bränner i 2x,4x,6x,8x speed heller...
neeee det blir cdrw:s för hela slanten....
- Citat
- Flag
Comment

Comment