Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Enigmah eller xtender(bios upgr.)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Enigmah eller xtender(bios upgr.)

Köpte nyss en xbox, och funderar på chippning för den.

Vad exakt är skillnaden mellan xtender bioset
    och enigmah chippet?
    har hört massa historier om att vissa spel inte fungerar på extender osv

Hur långt tid bör man få vänta ifall man lämnar in sin xbox till chippning?
    Kommer ni få slut på enigmah chippen eller bör jag välja den? Vill helst inte vänta en massa på att ni ska få en ny leverans.

Det var några tidigt släppta spel som inte fungerade med den första versionen av extender. Dessa spel fungerar med nuvarande version av extender (1.1). Det BIOS vi använder motsvarar extender 1.1, så alla spel skall fungera.

Enigmah innehåller samma patchar som Extender 1.1 bioset, så det är inte någon nämnvärd skillnad i funktionalitet. Endast hanteringen av dvd-reset som måste göras med ett separat chip när vi biosmoddar.

Räkna med några dagars väntetid, beror lite på hur fort vi hinner jobba ifatt. Men vi har redan hunnit med de flesta inlämnade xbox trots ruschen den första veckan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

oki.. tror jag kilar ned till er på måndag om jag hinner..

Får jag vänta extra länge på ett enigmah chip?
      Alltså är det ngn risk att enigmah tar slut innan min xbox är moddad?
      Aja får ta det när jag kommer ned.

Comment

Än så länge verkar det inte bli någon brist på enigmahchip, och det tar bara några dagar för vår leverantör att skicka hit dom när vi behöver fler.

Vi tar hand om alla monteringar i den ordning dom kommer in oavsett om det är biosmoddning eller enighmahmontering.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

oki men då kommer jag ned vid tillfälle

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X