Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygla vad och hur ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bygla vad och hur ?

Har en V1.0 box med EvoX2.2 och näst senaste dashen. Orig. biosen är urlödd flashad i brännare och sedan tillbakalödd. Nu vill jag flasha min bios till EvoX D.6 och undrar då hur jag ska gå till väga. Kan jag bygla nåt på moderkortet och isåfall vad och var ? Finns nån guide nånstans som behandlar detta ?

Danke !
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Tjo!
    Japp, du behöver bygla en på var dera sida.
    kolla länken <a href="http://www.xbox-scene.com/articles/tsop.php" target="_blank">http://www.xbox-scene.com/articles/tsop.php</a>
    Lycka till!

Comment

Tack för det !
      360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Comment

Måste man inte ha ett modchip installerat i machinen innan man flashar?

cut&paste från xbox-scene.com
        -------------------------------
        What you need :

* Xbox with any modchip installed (you need a classic (29/11 wire modchip) , you can NOT flash the onboard modchip when you have a LPC modchip (openxbox , x-ecuter , xodus , ...) installed).
        * Evolution X Installed to the xbox?s harddrive
        * Soldering iron 2 SPST Switches
        -------------------------------

Comment

Bara första gången. Xboxen som vi pratar om i den här tråden är redan modifierad.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ahh... kanon...

Tack så mycket för svaret på min fråga/påstående Hansi!!!

Nu klarnade det betydligt...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X