Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hansi: Switch för bios-flash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hansi: Switch för bios-flash

Undrar om ni sätter dit nån switch så att man kan välja om bioset ska vara flashbart eller inte, då ni bränner in evo-x.

Eller byglar ni bara så det går att flasha, i så fall hur mycket kostar det extra att få en liten switch så att man kan ställa in att den inte ska vara flashbar?

Vill man ha en switch så tillkommer 500:-

Det är ett j-a mekkande att ta hål i xboxen, den är rätt dumt byggd med ett metallskal innanför plastskalet som gör att det inte är helt enkelt att få det snyggt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Alltså jag tänkte inte att den skulle sitta utanför lådan, utan att den bara satt direkt vid moderkortet, så att man måste öppna lådan för att ändra den.

Orsaken till att jag vill ha nån slags switch är för att kunna låsa bioset så att det inte kan flashas om utan att man vill. Vet inte om det är möjligt, men skulle det t.ex vara möjligt att fixa ned nån information på en skiva som när man sedan startar flashar om bioset direkt när man bootar med den?

Comment

Inga problem att sätta i en switch, utöver att det är lite mekkigt om man vill ha den genom skalet som sagt var.

Och ja, det går att göra en cd-skiva som bootar och flashar om direkt utan att fråga om lov först.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Men tar du nått extra för switchen då om den sitter på moderkortet?

Comment

Ja om du läser andra inlägget så ser du att det kostar 500:-
            I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
            XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
            Screen : 103" (InFocus)
            + en massa andra bra prylar.

Comment

Säg 100:- extra om vi slipper borra och göra det snyggt osv :-) Det kan inte ta många minuter att löda dit en switch och tejpa fast någonstans på insidan.

Enda problemet är garantin, du måste bryta vårt garantisigill för att kunna använda switchen. Men å andra sidan är det inte så mycket att garantera i en bios-flashad xbox...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X