Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

9 lödpunkter på nya Xbox chippet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

9lödpunkter är bland det enklaste man kan syssla med.
    Jag har lött in ett Xtender 29lödpunkter, in o ut 3ggr, har även lött in ett enigmah 1gång, och ett neo2.2 1gång, neo2.2 är det 9lödpunkter på, gick under en timme.
    Dem andra lödningarna tog minst 2timmar.
    Lite beror det på att jag aldrig lött innan jag började med Xtender.

Så 9lödpunkter är en barnlek, köp en tempererad lödpenna med 0.4mm lödspets ung, och sen är det bara och sätta igång o löda.
    Ganska stora lödpunkter på Xboxens moderkort.

Lycka till...

Comment

Tack för det svaret Morphem, hm hur är det med lödtråd då?? Någon speciell typ? Nu kollar jag lite på <a href="http://www.clasohlson.se," target="_blank">www.clasohlson.se,</a> Hittar dock bara en lödpenna som har 3mm lödspets, men man kan köpa till reservspetsar på 0,5mm. Det bör väl vara okej. Hur många Watt ska den ha? 25?

<small>[ 26 June 2002, 11:52: Meddelandet redigerat av: ogge ]</small>

Comment

15W är nog att föredra...

Comment

Men vilken BIOS är det meningen att man ska använda? Borde inte de för 29 lödpunkter som t.ex. Xtender vara annorlunda än en för 9?

Comment

Man använder samma BIOS.

Om man stänger av (disable) bioset i XBOX så försöker XBOX automatiskt hitta ett BIOS på en annan "databuss". 9-trådars chipen ansluts helt enkelt till den "bussen". Problemet med detta är att det inte finns någon möjlighet att göra ett chip som "enigmah" till den bussen, utan man måste göra ett chip med fullständigt BIOS på.

Att sälja chip med BIOS är olagligt, men det är inte olagligt att sälja ett chip där köparen själv får ladda in ett bios.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hmm.. När vet ni om ni kommer att ta in openxbox ? är väldigt intresserad av den.
              //Levian

Comment

Jag vet inte när vi kommer veta...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X