Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hårddiskar som passar Xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hårddiskar som passar Xbox

Har 2 xboxar och vill förmedla lite av mina erfarenheter på hårddiskar.

BOX1: Western digital 120GB 7200 8MB, den blir knappt ljummen och behövde inte nollas på hela hd för att funka, rekommenderas till 100%.

BOX2: IBM 120GB 7200 2MB, den blir stekhet på gränsen att plasten smälter!!!. Den går ej att nolla enkelt och jag orkade inte vänta i timmar så jag satte den i min server :-).

Jag har nu beställt samma WD som sitter i BOX1 till BOX2.

Summering jag kan rekommendera Western Digital 120GB 7200 8MB som fungerade helt suveränt för mig.

Jag hade en Western Digital 120gb 5400rpm och den lät nått förjävligt. Pep högt som fan, typ högfrekventljud som högsta tonen på svt1´s testbild. Den byttes genast ut mot en IBM 120gb 7200 rpm:are som låter helt annorlunda. Den har stått på och jag har pumpat in 50gb spel i 1 streck .. inte allt stekhet iaf.

Jag har 6 polare som kör IBM 120gb 7200 rpm utan nån som helst indikation på överhettning osv osv.

Däremot beställde jag 2 st WD 120gb 5400rpm till mig och ena polaren men vi båda led av ett förjävla högfrekvent ljud som skar i öronen.

Comment

Seagate Barracuda IV är att rekommendera om det är ljudlöshet ni är efter. Låter absolut ingenting - INGET!!

Men hur den funkar med X-Box har jag ingen aning om...

Comment

Jag kör oxå med en IBM 120GB 7200 2MBhd,
        och tycker att den fungerar perfekt.
        Billig är den oxå endast 1500kr.

Comment

Hm.
          Zapata säger: IBM 120GB 7200 2MB, den blir stekhet på gränsen att plasten smälter!!!.

Och Nille: Jag har 6 polare som kör IBM 120gb 7200 rpm utan nån som helst indikation på överhettning osv osv.

Vem ska man tro på?

Comment

Ogge : Jag kan bara reflektera till dom jag vet kör med IBM 120gb:aren, funkar iaf utmärkt för oss. Har suttit o lirat i timtal. Jag köper iaf inte en Wester Digital 120gb 5400 rpm igen. Både jag o polaren hade probs med det höga ljudet som var JÄVLIGT jobbigt, man vill ju inte få tinnitus bara för att disken låter så in i helvete.

Köp IBM disken du, funkar för mig o 6 andra polare iaf.

Comment

Okej!

Nille, var du tvungen att nolla HELA IBM-disken? isåfall, hur lång tid tog det?

Comment

Ogge : Det var inga problem att clona IBM disken från Orginaldisken funkade klockrent på alla polarnas. Men jag fick problem när jag skulle clona från min redan klonade WD disk till den nya IBM disken. Den loopade efter 20% och kom aldrig längre. Men när vi testade så hade den klonat C: och det jag behövde. Så jag fick dra över alla spel igen, sånt är livet.

Ingen av de 6 diskar vi klonat har behövts nollas.

/N

Comment

Det är möjligt att budget diskarna på 5400 varv låter illa, men min 7200 med 8MB cache är tystare än boxen.

Mätte på skoj IBMs 7200 varvare med 2mb Cache den visar 68,9o på ytan. WD 7200 8mb cache bara 45,6o så nog är den rejält mycket svalare.

Summering: WD Regerar, IBM är har kvalitets problem vilket är allmänt känt ;-)

IBM rekommenderar till och med att du inte kör disken mer än 8timmar om dagen, annars är risken stor för crash!!

Comment

Tack för dom orden Zapata, jag har också hört att folk har problem med IBM GXP serien.

Blir nog en WD 7200rpm 8mb cache 80Gb dårå

Comment

Bra val, fler med dig här har insett att WD är bättre, denna kille tex.

<a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=43;t=000320" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=43;t=000320</a>

Comment

Jag har 2st 120gxp i raid 0 på min dator som står på 24/7 nästan .. har aldrig haft några problem, knarrar lite men inget tekniska fel. 6 st polare kör med dom i sin Xbox .. ingen har fått nått problem.

Sen att dom inte skall stå på mer än 8 timmar i sträck är bullshit, det var nån på en supportavdelning som sa det på IBM .. n00b.

Köp vilken disk du vill, men 2200:- för att lagra lite spel på .. who the fuck cares. Pajjar den så pajjar den men då kostar den 1500:- liksom. Bara o köpa en ny. Innan min IBM disk pajjar har jag väl säkert hunnit tröttna på Xbox eller så har Xbox2 släppts eller nått.

Min erfarenhet att WD 120 5400 diskarna är iaf åt helvete, kommer aldrig köpa en sån i mitt liv igen.

Comment

Jag har en IBM 80gig som visserligen inte sitter i en xbox, men den blir rejält varm ändå..

Comment

Tips för alla som vill köpa en WD 7200 8MB!

****in säljer som för typ 1800 pix!!

nu finns det inga ursäkter att köpa en riktig disk ;-)

Comment

Eh

D -- U -- S -- T -- I -- N

Sorry Hansi men ni säljer väl inte lösa HD ändå?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X