Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Använda orginal-hdd i PC'n?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Använda orginal-hdd i PC'n?

Är helt dundersäker att jag läste någonstans i detta forum hur man gjorde för att kunna använda orginal-hdd'n till Xboxen i PC'n, kan dock inte hitta det någonstans.

Någon som vill vara vänlig och förklara hur man gör?

Tackar ödmjukast.

Stoppa hårddisken i xboxen, starta config magic (finns på superdisc 3.5 och på alla superdisc 3.5-installerade boxar), leta reda på menyn och välj unlock drive.

Sedan gör du som du brukar när du monterar en ny disk i din pc...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Aha! Tackar för den infon!

Fast det är antagligen inte värt att förstöra era garanti-seals för en liten sketen orginal-hdd...

Comment

Om det är vi som bytte hårddisk är den nog redan upplåst.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jepp det var ni som bytte hårddisk åt mig.

Har stoppat in xboxdisken i min PC men Bios fattar att det är något som är istoppat men inte vad. Windows har fattat att det är en hårddisk som är istoppad men att filtabellen är oläslig...

Comment

Du ska starta med win start disk ta bort partionerna & konvertera till FAT32 eller vad du nu skall ha, ta hem killdisk el ta en config magic start disk som fixar allt detta.
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag gjorde en snabbsökning på google men hittade inte killdisk eller config magic, vet nån vart man kan hitta dem?

Eller man kanske inte får göra reklam för andra siter? Skicka privat mess?

Tack!

Comment

ge mig din email adress så ska jag maila dig en kanon disk, du stoppar in den när du bootar datorn & skriver sedan bara in hd_kill den tar bort alla partioner & filsystemet helt, vad du skall göra är att formatera den & lägga in fat32 & partionera upp den OM du vill det.
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Men man kommer in i något menysystem så man kan välja vilken disk som skall dödas? Eller är det bara xbox-disken jag skall ha ikopplad vid tillfället?

Skickade ett mail till dig via din profil.

Comment

ja du kan stoppa in bara xbox disken köra hd_kill på den & sen göra iordning den

Comment

Är disken fortfarande låst så hjälper hd_kill föga.. så se till att den är upplåst först...

Comment

Om windows "ser" disken

men inte innehållet beror det på att den har kvar Xboxens filsystem som Windows inte kan hantera. Det du måste göra är som sagts att döda partitionerna på disken, och skapa nya PC-partitioner och formatera om disken. Då skall du kunna använda den i datorn.

(Varför nu någon skulle vilja ha en 8-20GB i sin dator för det första övergår mitt förstånd. Speciellt som en ny 80 giggare bara kostar runt 800 spänn)

Comment

Jo fört att nya HD inte funkar i gammla datorer där gränsen går vid 32 GB, ska du ha zipp filen eller ej?

Comment

Snacka om att krångla till det, öppna ett dosfönster och kör fdisk...

Eller kör diskhanteraren i windows nt4/2000/xp

Comment

Fattar inte heller varför man ska krångla till det så mycket...Fdisk funkar utmärkt...

By the way finns många sätt att komma förbi 32gb gränsen på gamla datorer vars bios inte stöder dem....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X