Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox V1.3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox V1.3

On nu missat det, så har det nu kommit en ny version av Xbox.

Inga bios som finns idag funkar på denna box.

Så vi får hoppas team Xecutor fixar ett nytt bios snart.

Så här ser du om du har en v 1.3:

Look att digits 8 and 9 (first 2 digits of last 5 digit section

20, 21 = 1.0
    23, 24, 25 = 1.1
    30 = 1.2
    31 = 1.3
    Dessa siffor är doch inte 100% säkra, men håll er borta från 31 i ett tag iaf.

Det kommer inte komma ett multibios i framtiden så man får tyverr gå till baka till det gamma systemet och ladda ner ett specielt bios för 1.0-1.2 och ett för 1.3.

Jahap trevligt detta då

jag har följande sifferkod på min x-box: 31005, (förmodar att detta betyder v 1.3?)

Är jag helkörd på chipp fronten eller finns det räddning? Eller vad gör jag

Comment

De vanliga biosarna (t.ex. x-ecuter 2 4977) fungerar.

Problemet är att LPC-busen ändrats, så chipen måste designas om. Vi väntar på leverans av x-ecuter 2 pro 2.2, de kommer i början av Juli, och fungerar på xbox 1.3.

Tills vi får dom så får vi helt enkelt flasha originalbios i dessa boxar.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi: hmm, när tror ni ni får in dom, och ca pris?

fundrar på att beställa: http://www.dms3.com/xhome.htm

nån som kan säga om det är bra/dåligt osv?.

(tilläggas att jag är total n00b på detta område om chips osv, dock så har jag proffisionel löd vana)

Comment

xbit-chippet är onödigt om man skall löda, vad skall man isåfall med pogo-pinsen till...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jaja, men lödning försäkrar kontakten om man nu vill vara super petig. tror jag kommer löda min oavsett om det går.

Comment

Stämmer detta, eller är det någon som har sett avvikelser?
              Jag har även sett att 32 = 1.3

Så här ser du om du har en v 1.3:

quote:
              --------------------------------------------------------------------------------

Look att digits 8 and 9 (first 2 digits of last 5 digit section

20, 21 = 1.0
              23, 24, 25 = 1.1
              30 = 1.2
              31 = 1.3

--------------------------------------------------------------------------------

Dessa siffor är doch inte 100% säkra, men håll er borta från 31 i ett tag iaf.

Det kommer inte komma ett multibios i framtiden så man får tyverr gå till baka till det gamma systemet och ladda ner ett specielt bios för 1.0-1.2 och ett för 1.3.

Comment

V1.3

Gå till "settings" "option" i XBOX menyn och välj "Sytem Info". Då kommer se en massa text men I slutet av all text ser du ngt som ser
                ut som nedan: K: 1.00.xxxx.01 D: 1.00.xxxx.01

USA vers xxxx = 3944 = V1.0
                Om du har xxxx = 4034, 4036, 4627 = V1.0
                Om du har xxxx = 4817, 4972 = V1.1
                Om du har xxxx = 5101 = V1.2 eller V1.3

NGN som har en version 1.3 med annat nr än 5101 så skriv in det här tack!!
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Köpte nyss en box med s# 24 och den har Samsung DVD. Återkommer om v#

Comment

Det verkar vara en V1.1 men gå till "settings" "option" i XBOX menyn och välj "Sytem Info". Då kommer se en massa text men I slutet av all text ser du ngt som ser ut som nedan: K: 1.00.xxxx.01 D: 1.00.xxxx.01
                    Har du har xxxx = 4817, 4972 = V1.1
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det var en 1.1

Comment

Kollade upp xxxx nu oxå: 4973,4034.
                        Ser ut som du får utöka din lista pege.

Comment

4034 = V1.0 fanns redan på listan
                          4973 = V1.1 lägger till den nu
                          Tackar,
                          Får du reda på om V1.2 & V 1.3 så skriv det här

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X