Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Switch för Live på OpenXbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Switch för Live på OpenXbox

Min box har OpenXbox-chippet. Undrar om det finns möjlighet att koppla på en switch på detta chip så att ma nskulle kunna köra Live med boxen? Och i så fall, vart kan man hitta instruktioner?

inga problem, bara att sätta en swich på kabeln som går mellan D0 och jord så kan du stänga av chippet.

Detta gäller ALLA chip

Comment

Och då blir alltså boxen "o-chippad"? Dvs man kör den precis som en Xbox som inte blivit moddad?

Comment

Japp då kör du på orginalbioset, se bara till att HD är låst annars kan du inte starta orginalbioset du får ett felmedelande kod.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Men om man då låser disken, och kör med en switch (så att man använder original bios) och vill spela LIVE, då kan man inte spela sina backup-spel va? Man måste ha de på originalskiva antar jag...sant/falskt?

Comment

Sant, eftersom du inte kan spela "backup-spel" utan chippet igång kan du följaktligen inte spela live med annat än orginal spel

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X