Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hårddisk till Xbox [Hansi]

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hårddisk till Xbox [Hansi]

Jag undrar och vänder mig först till Hansi för att fråga om det går att köpa en "vanlig" hårddisk till endator och sedan lämna in den till er för att montera i xboxen? Går det, eller är hårddiskarna speciella till Xobx? Tänkte nämligen köpa en lite mindre hårddisk på typ 30-40 GB.

Tack för svar!

Bagger
    Xbox gör livet roligt och underhållande - Porsche gör en glad...

Det går alldeles utmärkt, du kan köpa en vanlig IDE drive som passar i vilken PC som helst.

Om du lämnar in den till oss för montering så tar vi 300:- för det om vi skall göra det i samband med montering av chip/flashning, annars tar vi 500:- för det.

Comment

Dålig ekonomi att köpa en 30-40GB för c:a 500:- när det finns 80GB för <1000:- och 120GB för runt 1000:-
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hur får man fram dom dära två x:tra 2 giggen på orginaldisken då??
        too bad man...

Comment

Får fram & får fram, dvs OM du har en 10GB HD kan du få fram dom med en SD kolla bara i menyn. Men har du bara en 8GB får du inte fram ett dugg hur mycket du än vill så går det ej
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

jojo de förstår väl ja å...men om ja inte har nån SD då??kan man göra på nått annat vis...lr hur får man tag på SD då??
            too bad man...

Comment

Jo då gör du så här:
              Lägg till i din evox.ini fil

Viktigt
              ?=17

[Menu]
              Item "Warning! Format F partition",@2?

[Action_17]
              Info "Format F partition WARNING!"
              warning "This will FORMAT THE F PARTITION!"
              Progress "Partitioning/Formatting..."
              Format f:

har du 17 ta då 18 el 19 men lägg till den strängen iaf

Sedan när du startar den så får du en funktion som heter Format F.

Kör den o vipps så formateras BARA F: alltså finns allt kvar på både C: och E.

ta sedan bort det igen
              Last edited by pege63; 2004-02-05, 10:53.
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Du måste väl skriva en rad som "anropar" [Action_17] också, jag låter PEGE ta det som hemläxa att komplettera sitt inlägg :-)
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

bara för att du visste att jag inte skulle kunna skriva in @2?? (??=17)
                  varför går inte det för?

Comment

Det hade jag faktiskt inte aning om, måste prova själv

@***

(jag tar "disable smilies", brukar fixa det mesta, men det kan ju ligga något spamfilter på någon adress som börjar med tvåhundrasjutton.)

Comment

kan man ha hur många GB som helst

skulle vilja sätta in en 250 gigare är det möjligt , en kompis sa att det bara gick köra in 120 som max snackar han goja
                      Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

Comment

Med de senaste biosarna kan du ha 2000GB
                        Jag har 300GB i min xbox
                        Ge din polare ett kex.

Comment

Hansi är en kille man tycker om vare sig man vill eller ej...*haha*

Hansi keep up the good work man!

/Alexander

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X