Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

AppleX 2.9-chippet: Bra/Dåligt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

inte för att jag är missnöjd med varken mitt executor2pro eller psxcare(rules) men jag undrar om nån känner till NitroXX från Stegen electronics(får jag skriva det?).
    Michael Stegen är ju mannen som uppfann multimac koderna och var nog en av dom första(om inte först) att kunna erbjuda ett chip i dvd spelare för att kunna se filmer från alla regioner, så det har ju än så länge sett ut som att han vet vad han sysslar med.

Comment

Inget fel på det chipet, det var ju före x-ecuter med många trevliga funktioner. Tyvärr är det inte samma "finish" på produkten som X-ecuter 2. Då tänker jag på kablarna man får med för montering osv.

Jag har även för mig att det inte gick att flasha det chipet från boxen, det gick bara att flasha via parallellporten.

Ett annat trevligt chip vi snart tar in är x-bit från dms3-gänget. Det kommer direkt ersätta Matrix som vi nu säljer ut (eftersom det har pogopins) samt har USB port vilket antagligen är enklare att få att fungera än parallellporten på x-ecuter 2 som inte gillar långa kablar osv.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag tar tillbaka en del av tidigare inlägg och lägger hela skulden på handlaren. Chipet är det inget fel på, handlaren glömde bara att ta reda på hur det fungerade. Orginal-bioset startas om man gör ett snabbt tryck på pow.knappen. Ett tryck i 1,5-2,9 sekunder startar chipet, 3sekunder och uppåt startar chipet med flashprotect av.

Edit...

Chippet är så att säga helt värdelöst. Funkade inte att flasha eller att boota Evo-X media på det. VARNING

Hansi: Jag skulle vilja ställa lite frågor till dig direkt. Skulle du kunna ta och maila mig via länken? (Se sign.)
        Last edited by widescreen; 2003-07-23, 01:25.
        Hembion Movies´n GamesMail

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X