Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antalet färger vid spel och DVD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Antalet färger vid spel och DVD

Tjena !

Jag undrar om någon vet vad som har hänt med min xbox.

Grabben satt och lirade spindelmannen och klagade på att det var så grönt (han är 4 år).Gick in och kollade, döm av min förvåning så har antalet färger/eller upplösningen minskat så mycket att det ser för jävligt ut på tvn.

Bootade om boxen, (ej chippad)
    Och kollade på xmenyn.
    Den är oxo lågupplöst.

Provade med en dvd film ( oxo taskig upplösning )

X-boxen är 1.0 tror jag.

Har advance scart
    DVD kontrolen

Har den pajjat ihop ?

Prova på en annan tv, och prova även med originalkabeln.

Det kan helt enkelt vara så att en av rgb-signalerna "tappas" pga trasig kabel eller trasig tv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jah har provat i min andra tv 28"

med den kabel som följde med xboxen

3st rca >scart

Samma där oxo

Kan man reseta boxen kanske ?

Comment

Låt boxen stå utan ström över natten, om den frågar efter tid och datum när du startar den så är nog det mesta resettat.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okay tack

ska rycka sladden nu !

Borde ha tänkt på det

Comment

Nix

Det hjälpte inte

Några andra ideer ?

Comment

Kom in med boxen till någon av våra butiker så vi kan testa den och jämföra med en fungerande box...

Comment

Ok

Comment

Microsofts Xbox support vet kanske också, pröva 020 79 11 33, alltså supporten.
                  Höjden av dumhet är att limma fast fötterna i taket och sedan försöka gå.

Comment

Det är fel på TVn när bilden blir grön/får solkatter (vita färger blir röda) e det bild röret, brukar vara det sorry läste inte att det inte funkade på andra Tv aparater heller, klart det är fel på sladden eller på boxen.
                    Last edited by pege63; 2003-07-03, 21:03.
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Men pege63!

Jag har ju provat på en annan tv, och dessutom så funkar Tv till vanligt tittande (Video,tv,satellit).

Ska nog ringa supporten

Comment

Jaha då har man ringt supporten.

Det kommer en låda nästa vecka

Hoppas det löser sig.

Comment

Originally posted by ElMaco
                          Jaha då har man ringt supporten.

Det kommer en låda nästa vecka

Hoppas det löser sig.

Jag antar att du inte har chippat/flashat boxen då... För annars skiter det sig...

Comment

Den var inte chippad, se översta inlägget.

Så det blir inga problem att få den utbytt, det är ett smidigt system för reparation av xbox! Inte som PS2 där man i vissa butiker måste vifta med ett dokument från Egmont som förklarar garantireglerna innan dom går med på att ta in en >1 år gammal PS2 på garantireparation.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X