Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

cd-r hjälp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• cd-r hjälp

så här står det i guiden som Hansi skrivit:

"När man skall bränna egna skivor med program e.dyl så är det bra att veta att de flesta XBOX är petiga med vilka media dom läser. CD-R fungerar sällan eller aldrig"

Detta skrevs för ett år sedan. gäller det forf?

jag har nämligen typ 100 div-x filmer på cd-r som är ett måste att jag kan titta på om jag överhuvudtaget ska köpa någon xbox. går inte detta? om det nu inte går-kan man kopiera dem till hårddisken och titta därifrån? eller lägga in dem på pc och sedan skicka över dem till xboxen?

Jodå det går.Om du köper en x-box idag så är chansen stor att du får en med en Samsung Dvd läsare och dom ska visst kunna läsa nästan allt utom aftonbladet.
    Kopiera över till h-d går också men smidigast är nog att streama filmerna från pc`n, funkar faktiskt bättre än jag trodde.

Comment

streama från pc'n? hur gör man det?

(jag kommer inte ha pc i samma bostad så det blir nog inte aktuellt ändå) tack för det rådet! kanske läge att lägga till det i guiden(att man numera kan spela cd-r alltså). tror det kan skrämma många köpare.

Comment

Originally posted by --==--
        Jodå det går.Om du köper en x-box idag så är chansen stor att du får en med en Samsung Dvd läsare och dom ska visst kunna läsa nästan allt utom aftonbladet.
        Kopiera över till h-d går också men smidigast är nog att streama filmerna från pc`n, funkar faktiskt bättre än jag trodde.

Jasså? köpte in i måndags (23dje). O det e en sunkig Philips dvd i den (ver 1.3)..... vad ska man säga. jag önskar det du sa stämmde i mitt fall?

Comment

är det slumpen som avgör som de e samsung? då måste man ju kolla upp det noga innan man handlar. det är mer än viktigt för mig!

Comment

Gå till "settings" "option" i XBOX menyn och välj "Sytem Info". Då kommer se en massa text men I slutet av all text ser du ngt som ser
            ut som nedan: K: 1.00.xxxx.01, D: 1.00.xxxx.01

USA vers xxxx = 3944 = V1.0
            Om du har xxxx = 4034, 4036, 4627 = V1.0
            Om du har xxxx = 4817, 4972 = V1.1
            Om du har xxxx = 5101 = V1.2 eller V1.3

Men den talar inte om vad för DVD där är i eftersom det kan sitta vilken som i dom olika versionerna, fråga om dom kan öppna en låda & kolla till dig, det brukar inte vara ngr problem med det, tala även om varför du vill reda på det.
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

ok. tack så mycket! det står alltså på själva dvd'n innuti boxen?

om man köper från psxcare, kan ni då lova att man får en samsung?

Comment

Ingen kommer låta dig skruva isär boxen för att kolla vad det står på driven. Det finns en beskrivning någonstans på hur man ser vilken drive det är bara man trycker eject och tittar på hur skivtallriken ser ut.

Vi kan garantera att du får en Samsung om du begär det. Jag kan inte garantera leveranstiden, men den senaste tiden har det varit Samsung i alla våra boxar.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

thank you!

Comment

Hansi, kan du (eller någon annan) bekräfta att det stämmer som skrevs högre upp i tråden, att Samsungs dvd-spelare kan läsa i stort sett alla cd-r skivor?

Comment

Jag använder bara dvd-r, så jag säger ingenting om cd-r...
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi, du råkar inte känna till om uppgiften stämmer, även om du själv inte använder cd-r skivor? Det känns annars lite som att köpa "grisen i säcken".

Comment

Ja samsungen läser dom flesta CD-R jag kör Memorex 48x utan problem, TDK, Fujitsu, MR Platinum alla funkar på den DVDn Sasung jag har iaf.
                          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det låter bra. Tack för svaret, pege63.

Comment

Originally posted by Hansi
                              Det finns en beskrivning någonstans på hur man ser vilken drive det är bara man trycker eject och tittar på hur skivtallriken ser ut.
                              Var ???

Jag köpte en Limited Edition X-Box (v 1.2) idag & den läser inte CD-R skivor (Det är IOFS No-Nome skivor utan tryck om det nu har någon betydelse). Nu är det så att en polare som köpte sin X-Box på samma ställe kan läsa CD-R skivor med sin, det är också en limited edition från samma leverans. Varierar verkligen DVD-Roms varianterna så mycket ?.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X