Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hubb, Switch, Router.....

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hubb, Switch, Router.....

Tänkte få igång mitt xbox-nätverk, men eftersom jag vill kunna köra både nätet och xboxen så mäste jag väl köpa nån slags hubb. Vad behöver jag? Det finns 1 miljon produkter som alla verkar göra samma sak, dom kostar allt från 200-8000kr. Det jag vill göra är:

1. Ftp:a till xboxen utan att byta sladd o nätverkskoppling hela tiden.

2. Samtidigt kunna använda nätet på datorn.

3. Kunna köra live me boxen samtidigt som ja använder internet på datorn.

Har kollat ett par produkter men dom skiljer sig en hel del. Nån som gör allt dehär o har en hubb o rekomendera? Helst en billig rackare eftersom ja inte sitter på nåt stort nätverk.

Tackar

All infomartion du behöver finns här bara att läsa & kolla på bilderna.

Beror på OM du har ett USB modem då behöver du bara ett nätverkskort till xboxen, har du ett modem med RJ koppling behöver du 2 nätverkkort ett mot boxen sedan ett mot Internet, men se mer på länken. Ska du koppla fler datorer köp INGEN hub UTAN en SWTCH.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Om du har ett modem med TP kabel ut (RJ45 kontakt) så räcker det med en vanlig billig Router.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X