Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CD/DVD replacement i XBox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• CD/DVD replacement i XBox

Hejsan!

Jag håller på att stoppa in en Samsung 616T i min XBox. Nu till problemet. Jag letar efter den patch eller firmware som man ska flasha om DVD/CD spelaren med innan man stoppar den i XBoxen. Jag har letat hur mycket som helst de senaste dagarna men utan resultat. Det närmaste jag kommer är:

----
    Flash THE 616T with the SDG-605 Firmware. Read the other thread ("has anybody looked at this in a while") to find links to MTKFlash and find the 605 bios in the "usual places". MTKFlash can extract the firmware from the SDG-605. Please don't bug me for the firmware.
    ----
    Men den finns inte där!

Så om nu någon råkar ha firmwaren. Snälla skicka! Jag vet ingen annan råd på mitt problem än att försöka tigga till mig filen av någon som råkar ha den, hoppas inte bli bannad för detta.

pluttiplutt@*******.com

MvH // PluttiPlutt
    Serius Sam, Doom, Quake, Halo och Command & Conquer är mina favorit-spel.

MvH // Pluttiplutt

givetvis ska stjärnorna

vara "hot mail" fast utan mellanslag...

MvH //PluttiPlutt

MvH // Pluttiplutt

Comment

/PC/drive firmware/ i #xbins ftp:n borde dom ligga i

..jag hittade bla den bifogade filen...
      Attached Files
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Flasher för DOS
        Attached Files
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Flasher för Windows.

Om någon hittar någon information om att något företag äker rättigheterna till dessa filer och i sina licensavtal inte tillåter fri spridning, skriv en kommentar så tar jag bort filerna.
          Attached Files

Comment

Tack Tack Tack

Tackar så jättemycket... för den fina hjälpen.
            Jag som trodde jag var bra på att hitta här på nätet.

MvH // Pluttiplutt

Comment

Har du fått det att fungera? Blev du nöjd? Blev det snyggt?
              Skulle vara väldigt schysst om du skrev några rader om det hela eftersom jag själv funderar på ett likadant byte!

Comment

Och om någon kan tipsa mig om var jag hittar dessa drivar så kan jag också prova...

Comment

Samma här!

Jag har letat som en dåre efter denna drive här i Sverige utan framgång. Någon som vet var man kan få tag på en?

Comment

Hittade det på DC. Men inga lediga slotar =/ När jag fått ner dom kan jag lägga upp dom någonstans.

Hittade två stycken olika som heter:
                    Samsung_SDG-605_firmware.zip 55.81 kb och
                    SDG605FW.BIN 128.00 kb

Comment

Originally posted by Pappa-Scan
                      Hittade det på DC. Men inga lediga slotar =/ När jag fått ner dom kan jag lägga upp dom någonstans.

Hittade två stycken olika som heter:
                      Samsung_SDG-605_firmware.zip 55.81 kb och
                      SDG605FW.BIN 128.00 kb

Hur lyckades du missa att drivrutinen går att ladda ner direkt från forumet, jag har ju attachat dom till mina kommentarer ovan. Det är själva dvd-läsaren som är omöjlig att få tag på.

Comment

Haha, så går det när man bara skumläser

Comment

Någon som vet var man kan köpa Samsung 616T ?

Comment

Men Samsung 616T/F är ju inte regionsfria, ordnas det med ovanför nerladdnings bara fil?
                            Last edited by pege63; 2003-07-30, 12:39.
                            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Frimware Samsung

Hjälper det att uppdatera firmware till Samsung spelaren 605 med den som ligger här,eller är det den som är orginal i 605 spelaren?

Newbie
                              Xbox
                              X-ecuter2

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X