Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Jag mätte inte själv innan, det fungerade på första försöket vilket får mig att tro att justeringen inte behöver utföras med allt för stor precision. Har dock ingen energi över just nu o riva ner boxen för mätning.
Jag har faktiskt inte testat än, har inte hittat skivor att prova med. Jag tänkte samla på mig ett gäng olika DVD-R/RW och DVD+R/RW innan jag sätter igång...
Tänkte berätta att jag satt och trixade lite med min DVD förra helgen och att resultatet blev utmärkt.
När jag satte igång hade jag 400 Ohm på poten som jag sedan sänkte till 180 Ohm i ett antal intervaller. Vred nog totalt ca 1/3 varv. Nu tar läsaren allt jag matar den med. Själv är jag mest nöjd med att den läser alla gamla CDR-skivor som jag har. Dessutom upplever jag den som tystare men kanske en aning långsammare när det gäller laddningstider, kan dock vara inbillning.
Nu vet man ju dock inget om hur det här tweaket påverkar läsarens livslängd...
Kul att det fungerar. Alternativet till o tweaka är ju att köpa ny läsare (om man har skivor som bara måste fungera). Om nu läsaren får kortare livslängd efter tweaket så har man ändå inte förlorat några pengar då den totala livslängden blir "tweakad läsare+ny läsare" (guldis logik)
Detta tycker jag att alla ska göra som har Philips.
Jag öppnade min box i går och markerade skruven i det läge som den var först, sen så vred jag skruven ett kvarts varv. Nu funkar det klockrent. Måste berätta. Jag jobbar på Philips och jag gick in till dom som har hand om dvd enheterna och jag berättade om detta "Problem" som det är... :-) Dom sa bara att det låter ju konstigt då det enda formatet som Philips jobbar med är dvd+r/rw... Ja. Vad ska man säga.
Lycka till ni som vågar göra detta men det kan vara värt ett förök.
Originally posted by krull Detta tycker jag att alla ska göra som har Philips.
Jag öppnade min box i går och markerade skruven i det läge som den var först, sen så vred jag skruven ett kvarts varv. Nu funkar det klockrent. Måste berätta. Jag jobbar på Philips och jag gick in till dom som har hand om dvd enheterna och jag berättade om detta "Problem" som det är... :-) Dom sa bara att det låter ju konstigt då det enda formatet som Philips jobbar med är dvd+r/rw... Ja. Vad ska man säga.
Lycka till ni som vågar göra detta men det kan vara värt ett förök.
/Krull
Japp, det är en kommentar vi ofta fäller...att det är "intressant" att philipsläsarna har problem med dvd+r/+rw som är philips "egen" standard...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
hmm ni måste ha haft världens tur.. min funkar dock inte längre vred ca en kvarts varv o nu så läser den inte en enda skiva inte ens orginala,, o det kostar mig ca 800-1000 kr o byta
Comment