Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox 1.1 med X-ecuter 2 PRO fryser sporadiskt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbox 1.1 med X-ecuter 2 PRO fryser sporadiskt

Ok, jag har följande:

xbox v1.1
    X-ecuter 2 PRO (monterad av PSX-Care)
    Maxtor 120 GB 7200 rpm (monterad själv)

Mitt problem är att xboxen hänger sig och fryser sporadiskt och ganska ofta. Vanligast är att den gör detta en kort stund efter uppstart, efter ett par minuter cirka men tiden varierar något.

Hela den aktuella bilden fryser (det blir alltså inte svart) och vid några få tillfällen hänger sig till och med ljudet med ett hackande läte men oftast blir det tyst.

Hängningen uppstår oberoende av vad jag gör. Det kan vara mitt i ett spel, en film (XBMP) eller ute i Evox-menyn. När det väl hängt sig måste jag starta om med strömbrytaren men oftast fortsätter den att hänga sig väldigt många gånger tills det slutligen släpper. Why why why?

Jag satta i hårddisken direkt efter att jag fått X-ecuter 2 PRO monterat så jag kan inte säga om felet fanns innan jag gjorde det, men det var iallafall inget fel så länge xboxen var omodifierad.

Någon som känner igen detta och kanske kan hjälpa mig?

/Thomas

Det KAN bero på monteringen av chipet, kom in med boxen så kan vi kolla att lödningarna är ok.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack Hansi.

Nu har jag faktiskt inte fått någon hängning på ett tag - inte sedan jag lade in XBMP som dashboard (releasen från 21 juli). Enligt mitt resonemang ovan så borde inte detta ha någon betydelse, men vi får väl se...

Om det ändå blir fel igen så kikar jag in hos er.

Hm, jag kom på en annan sak men jag ska se om jag hittar nån annan lämplig thread att posta i.

/Thomas

Comment

Fortfarande ingen hängning! Tydligen löste sig problemet när jag började köra XBMP som dashboard istället för Evox. Tummen upp!

/Thomas

Comment

Samma problem

Hade faktiskt samma problem som du hade och jag bytte också till XBMP som dashboard och vips så försvann alla problem. Uppgraderade även till X2 4977 bioset så det kan ju iofs ha varit det med.

Comment

Vi reparerade nyligen en kunds xbox där en ytmonterad komponent inte blivit korrekt lödd vid tillverkningen. När boxen blev varm så "lyfte" ena polen på komponenten och tappade kontakt med xboxen = tvärnit.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X