Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hårddisk problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hårddisk problem

hej
    ska försöka få in en större hårddisk(ibm 80 gig) i min xbox, har X-ecuter 2 4977 bioset och sd 3.6.
    när jag startar boxen med sd i kommer det upp en bild där det står "oops something is wrong" och nummer 16 uppe i vänster hörn. misstänker att det betyder att det är fel nummer 16.

vet ni vad felet är.

Prova många gånger.
    Prova bränn superdisc på annan skiva.
    Prova att superdisc bootar med originalhårddisken.
    Prova att bygla hårddisken på olika sätt, både som master och som cable select
    Prova flasha evo-x d.6
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okej ska testa allt

Comment

Har samma problem...har prövat alla saker ovan, kör oxå nya X-ecuter, har även prövat d6. Har en Matrox 80 gb som tidigare suttit i pc:n. Har försökt en j***a massa gånger...byglat på alla möjliga sätt.
        Får bara upp olika hårddisk fel när jag bootar. Orginaldisken funkar utmärkt, det gör även SD 3.6.

Så om det är någon som har nått annat tips, så skulle i a f jag bli enormt glad om det gick att fixa!?

Mvh // Alex

Comment

Mitt fungerade efter att jag flashat om till evo-x d.6

Comment

Spelar det någon roll vilken version man flashar med?
            256 k, 512 k eller 1024 k ??

Comment

Batmanuel, var din disk helt ny??
              Eller har du använt den förrut?
              Börjar ju fundera på om det kan vara det som e problemet...

Comment

den var inte ny hade suttit i min dator innan

Comment

Hade du förberett disken på nått sätt?
                  Typ formaterat eller nollat?

Jag får fortfarande inte mitt byte att fungera!

Comment

bara formaterat den inget annat

Comment

Felkod 16 bukar dyka upp när Xboxen har blivit "nollad".

Den brukar tappa tidsinställningarna när man fipplar med den, och vid boot känner den av att den gjort så, den VÄGRAR då att boota på DVD'n innan den fått gå via MS Dashen och ställa tiden, har man då bytt HD så finns det förmodligen ingen MS Dash och hämta den funktionen ifrån.

Ergo, krysslådan blir grinig och tycker att den behöver service. Detta problem löses genom att man skruvar i nya hd'n i vaggan, sedan lägger man orginal hd'n ovanpå med exempelvis den påse som nya HD'n kom i mellan de båda hårddiskarna. Koppla in orginal HD'n och boota en gång på den så att den får ställa in tiden. Stäng av boxen men dra INTE ur strömsladden till boxen. Koppla loss orginal-hd och anslut nya hd'n, prova nu att boota på en Superdisc eller annan Dashboard installer disc.

Så har vi varit tvugna att göra ett antal gånger.

Comment

Efter att ha kört "hdd prepare" på hela disken, samt byglat den väldigt konstigt, så kom allt i gång!

Tack för hjälpen allihopa!!

Comment

hur ska jag kunna flasha om till evo-x d.6
                          när jag inte får ingång superdiscen???

Comment

Originally posted by Pontius
                            hur ska jag kunna flasha om till evo-x d.6
                            när jag inte får ingång superdiscen???
                            Du borde få igång superdisc när du monterat din originalhårddisk. Om inte så har du problem med chippet eller hur du bränner.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

problemet är att jag inte har nån hårdisk...
                              luktar det att man måste skicka iväg chipet för en omflashning
                              eller? =S

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X