Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hmmm vilket chip, bios, mm???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hmmm vilket chip, bios, mm???

Halloi i stugan!

Varit lite lat på Xbox fronten och inte hängt med i utvecklingen, så har en del funderingar.

1. Vilken chip borde jag köpa idag (oavsett xbox version)?

2. Är chippet färdigt med BIOS eller ska jag flasha själv?

3. Vilket BIOS bör jag köra för att kunna lira alla spel se på filmer osv... samt så vill jag kunna köra Xbox Live.

4. Något mer jag borde tänka på i dagens läge? Vill ha ett chip ingen annan mod förutom HD byte.
    Fantasi är viktigare än kunskap...

1. Xecuter 2.2 LITE skulle räcka långt för din del
    2. Ja
    3. X2 4977
    4. Skaffa fram en SD 3.6 för att få en utmärkt multimediabox
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Danke pege63

Yo!

Vet du vad det är för skillnad på 2.2 lite och Pro chippet?
      Vad är bättre på PRO och till vad har man nytta av det?

SD 3.6 hittar jag?

Tack igen!

Comment

PRO:
        Rymmer upp till 1x1024K / 2x512K / 4x256K biosar
        Möjlighet att välja mellan BIOS1/BIOS2/BIOS3/BIOS4

LITE:
        Rymmer upp till 1x1024K eller 2x512K biosar
        Möjlighet att välja mellan BIOS1 och BIOS2
        Last edited by pege63; 2003-08-05, 12:08.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Pro kan även konfigureras med 512K + 512K, 256K+256K+512K eller 1024K. Alla varianter av bios i det 1024K utrymme som finns till godo.

PRO har även en parallellport, vilken används för att flasha chipet om man råkat lägga in något olämpligt bios som gjort att boxen inte går att starta längre.

Normalt flashar man om chipen med ett flash-program man kör från boxen, men det går ju inte om boxen inte ens startar.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tackar tackar

Hej!

Ok nu förstår jag lite mer

Så förutom möjlighet till fler biosar så är pararellports möjligheten det som skiljer sig mellan LITE och PRO.

Men en sak återstår, varför ha olika BIOSar? Finns det någon situation(anledning) som gör att det är att föredra med olika biosar, förutom orginal och evox? Samt har storlekarna någon betydelse eller är störst bäst????

Tackar killar.

Comment

Finns Xecuter LITE programerare åxå, jo man kan ha bios för tex linux på en bank ngn anna på den andra tex orginal bios, osv osv

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X