Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Extern låda med hårddiskar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

även fast det är två hårddiskar inkopplade så är det ju bara en som används. och orginaldvd har ju inget master eller slave mode... Så det borde gå

Comment

Original inlägg av fala_scarface
      även fast det är två hårddiskar inkopplade så är det ju bara en som används. och orginaldvd har ju inget master eller slave mode... Så det borde gå
      Jo det går nog att ha 2 hårddiskar fast bara i applikationer som stödjer det, som hansi nämnde i en annan tråd. Xbox dvd'n är antagligen satt som automatisk slave eftersom hårddisken ska byglas som master

Fast jag tvivlar på att det finns någon ide-kontroller som stödjer upp till 4 ide-enheter så en kabel med 5utgångar känns ganska onödig.

Comment

Min hdd var byglad som cable select, om det har någon betydelse... Vilket fall som helst skulle det va kul om det funka

Comment

säger bara...skaffa en pc istället

Comment

Extern hårddisk med USB?

Jag har en löstagbar hårddisk till min Dator på 160 GB. Skulle den gå att använda på något vis som hd till xboxen? Förutsatt att det är en IDE-hd såklart. Har inte riktigt koll på om den är det.

Den ansluts med USB om jag använder den till ngn annan dator, men i min dator har jag den i en docka som jag bara skjuter in den i.
            Borde jag då inte kunna ta ur dockan och köra från dockan till boxen? Skulle vara skönt att slippa köpa en till hd.
            Har tre med denna i min nya dator, totalt 660 GB. Känns som jag skulle klara mig med 500 till den.

Edit: Det är en UATA disk, då borde det väl fungera?
            Last edited by t93pan; 2005-02-07, 21:00.

Comment

Det finns en grej som heter Xtender, som "höjer upp" locket på boxen och gör så att det får plats 2st hårddiskar till...
              * Xbox Crystal v1.6 Tillv. 2004-08-30
              * Western Digital 160 Gb
              * DuoX2 Cromwell
              * XBMC 2005-02-01

Comment

ja och den är grymt ful..

Comment

Jo, jag håller med...
                  Men tänkte bara nämna att det finns, när man talar om fler hårddiskar...
                  * Western Digital 160 Gb
                  * DuoX2 Cromwell
                  * XBMC 2005-02-01

Comment

Annars ska det finnas ngt som heter XBOX X-Tender som klarar 2 extra hdd:s har jag för mig..

Comment

Original inlägg av powerman
                      Det finns en grej som heter Xtender, som "höjer upp" locket på boxen och gör så att det får plats 2st hårddiskar till...
                      Newbee, läs vad som står ovanför ditt inlägg...!
                      * Western Digital 160 Gb
                      * DuoX2 Cromwell
                      * XBMC 2005-02-01

Comment

ja precis som powerman sa före dig, inte snygg men den fyller nog sin funktion =)

Comment

Asg* läste bara första inlägget* sorry*

Comment

Original inlägg av cHaOs
                            Jag har gått i samma tankar, men tyvärr är de gamla desktoplådorna otroligt stora. Vill helst ha en så låg som möjligt eftersom jag måste ha den direkt under Xboxen, i och med att IDE kablarna inte får vara för lång. En CD ska jag def. ha med, efterom den som följde med inte kan läsa CD-r. Får se hur jag löser det med att "ge den ström bara".
                            Sök på ******* efter en gammal CD eller DVD för 200-300 sek.. slit ut och släng innanmätet och voila så har du en låg svart låda som passar under Xboxen

Om du är ännu snålare så brukar det finnas en elektronikhörna på återvinningscentraler där folk slänger trasiga g:a datorer, telefoner och har du tur även g:a CD/DVD-spelare.

Edit: Det var först efter jag postade som jag upptäckte att Chaos inlägg var nästa två år gammalt.. lol
                            Last edited by whopper; 2005-03-10, 22:14.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X