Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybliven Xbox ägare!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nybliven Xbox ägare!

Tja!

Har ett tag (ett par månader) funderat över att investera i en Xbox, och då i första hand att använda för att kolla på film, spelen kommer lite som en bonus.
    Och nu har jag finally köpt en. Ska fixa ett chip, tänkte satsa på Xecuter 2.2 Lite [+] chippet.

Har ett par frågor.

Eftersom jag nyligen köpt kryss-lådan så misstänkter jag att det är version 1.3. Den är tillverkad i slutet av Maj i år... o enligt serienummret så ska det vara 1.3
    Iaf... Vad är det för hårdvara i 1.3 versionen? Hårddisk (märke o storlek) och vilken cdspelare sitter i (har läst att vissa kan ta cdr skivor bättre än andra). Och hur är det med Fläktar och så som sitter i lådan. (ska ju modda så jag kan ju kolla själv, men blir inte förrens nästa vecka).

Innan när jag lusläste forumet så fanns det bara 1.0 till 1.2 och då stod det att dom senare xboxen som lämnade fabriken hade 20gb hårddiskar istället för 10 i dom tidigare... Men att båda är spärrade till 2gb. Men låt säga att det sitter en 20gb i min och jag ska sätta in ett chip... kan jag formatera den så att jag har tillgång till alla 20 gigabyten.

En sista fråga... Ifall man ska byta hårddisk... när ska man byta... samtidigt som man sätter i chippet... eller när man testat att chippet funkar.

/Rikard
    Last edited by Kruse; 2003-08-20, 00:39.
    Full Fart Framåt - Håll Tätt Bakåt

Att V 1.3 xboxar skulle ha 20GB HD stämmer inte har en sådan av 3 själv men inte sitter där en 20GB HD i den, men en 10GB sitter där.
    Att det sitter 20 GB HD i vissa modeller stämmer, men att dom skulle sitta i alla V 1.3 är nog inte alls fallet.
    Att dom skulle vara låsta vid 2 GB??? Du menar nog 8GB ja dom e låsta vid 8 GB OCH om du har en 10 GB så kan du öppna dom 2 låsta GB.

Att byta HD samtidigt som man sätter in ett chip är ju smidigt då slipper du ju öppna lådan flera gånger.
    Last edited by pege63; 2003-08-20, 14:06.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

1: chippa
      2: gör backup på originalhårddisken
      3: byt hårddisk enligt våra guider (där punkt 2 ingår...)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för svaren...

Nu har det klarnat upp lite...

"Måste" man bränna superdiscen på en cdrw skiva... kanske inte är samma sak... men jag kunde köra en musik cd som jag brännt på en cdr i min xbox, betyder det att jag kan köra superdiscen på cdr?
        Last edited by Kruse; 2003-08-20, 22:41.

Comment

Re: Tack för svaren...

Originally posted by Kruse
          Nu har det klarnat upp lite...

"Måste" man bränna superdiscen på en cdrw skiva... kanske inte är samma sak... men jag kunde köra en musik cd som jag brännt på en cdr i min xbox, betyder det att jag kan köra superdiscen på cdr?
          Prova, så mycket kostar inte en cd-r skiva :-)
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Re: Re: Tack för svaren...

Originally posted by Hansi
            Prova, så mycket kostar inte en cd-r skiva :-)
            Självklart!!

Men när jag väl får chippet har Xboxen bara stått där o samlat damm i en vecka... så jag vill gärna få igång den så fort som möjligt...

då finns det en chans till att jag måste åka o köpa en cdrw skiva..

jaja det ordnar sig =)

Comment

Det funkar utmärkt på en CD-R skiva av märket MEMOREX x42
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X