Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fjärrkontroll - olika regioner?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• fjärrkontroll - olika regioner?

Hej,

Jag har ett modiferat 1.1 xbox, där biosen är utbytt
    mot någon executorversion (om jag fattat rätt).
    Funderar på att införskaffa mig en fjärrkontroll,
    är det någon skillnad på att köpa en fjärr som
    är såld i USA och Europa? Eller är det fritt
    fram att blanda?

Om du kör en europeisk så kan du se R2 filmer från MS dashboard.
    Om du kör en amerikansk så kan du se R1 filmer från MS dashboard.

Boxen "låser" regionen till den fjärrkontroll du använder, men kör du t.ex. enigmah videomode switchdisc så tas låsningen bort och du kan byta fjärrkontroll/region.

Om du använder dvd-x version 2.0 så används inte fjärrkontrollen och du kan se alla regioner. Om du har en gammal xbox så kan du "patcha" ms dashboard så att den kan spela upp alla regioner oavsett vilken fjärrkontroll du använder.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

pachar du se till att göra en kopia av orginal dashet, annar så kan du inte starta boxen med chippet avstänkt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X