Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Superdisc vilken skiva?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Superdisc vilken skiva?

Hej!

Jag har testat att bränna ut superdisc (alla versioner) på en mängd olika skivor (cd-r, cd-rw, dvd-r), utan att boxen vill boota, får felmedd 13 och 14 hela tiden. Innebär att boxen inte kan hitta något att boota från (den startar alltså inte upp överhuvudtaget just nu). Jag måste alltså komma in så att jag kan ftp:a från backup.

Kan någon ge mig ett tips på skiva? Det spelar ingen roll vilken då jag har en DVD-brännare för både + och -. Om det finns någon skiva som fungerar "klockrent" för samsung DVD. Börjar få krupp på detta nu...
    Min mor var en god vän till min far
    Box 1.1, x2l, 120gb...

Jag har testat ett tiotal olika märken av skivor ett tag men bäst av alla är MEMOREX skivor dom tar samsungen, har äldrig ftt ngn felbränning med dessa skivor.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

har testat med memorex cd-r o cd-rw, men ingen av dem fungerar att boota superdisc med
      Box 1.1, x2l, 120gb...

Comment

dina felmedelanden har inget med skivorna att göra utan:
        14 - dashboard - Fel vid uppstart av MS DASHBOARD. Då xboxdash.xbe startats så beror detta fel antagligen på att någon av filerna på C: som används av xboxdash.xbe saknas eller är felaktig.

16 - dashboard - Fel som beror på inställningar i ms dashboard, eller filer som används av ms dashboard
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Japp helt rätt, kanske inte fick fram riktigt vad jag menade. Det är helt korrekt att det fattas filer eller filer är korrupta, men jag måste boota upp boxen för att kunna rätta till det (om det överhuvudtaget går ).
          Box 1.1, x2l, 120gb...

Comment

har haft samma problem...
            det jag gjorde var att jag stoppade i min hdd
            i en kompis chippade xbox och bootade med SD 3.6 där...
            sen flyttade jag bara tillbaka hddn till mitt xbox och
            allt funka perfekt.

Comment

Problemet kan vara att xboxen "glömmer tiden" om man drar ur sladden för länge. Och i det läget försöker den i första hand ladda ms dashboard och tvinga sin ägare att ställa in tid, datum osv.

Om man då har kaos på hårddisken kan boxen vägra boota från dvd.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok, ska testa att "flytta" hddn.

Tack för hjälpen
                Box 1.1, x2l, 120gb...

Comment

Till Hansi:

Original inlägg av Hansi
                  Problemet kan vara att xboxen "glömmer tiden" om man drar ur sladden för länge. Och i det läget försöker den i första hand ladda ms dashboard och tvinga sin ägare att ställa in tid, datum osv.

Om man då har kaos på hårddisken kan boxen vägra boota från dvd.
                  Finns det något annat sätt att lösa det än med ovan nämnda hårddiskflytt?

Comment

Det beror på hur den är modifierad, har man möjlighet att få chippet omflashat till x-ecuter 2 4980 så startar den även om klockan är korrupt.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vad är Superdisc som alla pratar om här?

Comment

Original inlägg av Hansi
                        Det beror på hur den är modifierad, har man möjlighet att få chippet omflashat till x-ecuter 2 4980 så startar den även om klockan är korrupt.
                        Och det vet jag genom att... det går att starta från Superdisc?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X