Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spel på DVD +RW

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spel på DVD +RW

Tjena!

Har en DVD+ brännare och tänkte "Jippie!" kan bränna min nya XBOX spel på DVD. Testade bränna på +RW skiva och allt gick bra men när jag kom hen och testade hittade min xbox inget på min skiva.
    Fick nu höra att det på vissa xboxar inte fungerar med +R eller +RW, är detta sant???
    Kan man göra något åt det mer än att köpa en nya =( DVD brännare?

Tack för hjälpen .......

//Fredrik

Beror på vad för DVD du har i XBOXEN SAMSUNG tar dom utan problem
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Eller är det jag som gör fel. Men om jag bränner en "Image" i tex NERO så ska jag väl inte behöva göra något för att starta spelet mer än att stoppa i det i xboxen. Måste inte gå in och starta det från någonstans väl?

Comment

Testa flera gånger.

Hejsan!

Jag har en Samsung DVD och bränner ibland ut på DVD+RW. Ibland så tar läsaren skivan, och ibland inte. Så ge inte upp efter bara ett försök. Jag brukar ta ut skivan och stoppa i den igen så brukar det gå efter några försök (det räcker inte med att bara "reboota"). Du kan ju testa lite olika märken med. Jag har bara kört med Memorex och det fungerar som som sagt bra efter några försök.

Comment

Har du små håll i din xboxs disc tray så är det en phillips och har du inte det är det en samsung. Samsungen klarar av DvD+r och RW+
          vilket inte phillips skall göra.

Comment

Kan ju vara en Thomson oxå. Dom klarar DVD-RW iaf...

Comment

Originally posted by menks13
              Har du små håll i din xboxs disc tray så är det en phillips och har du inte det är det en samsung. Samsungen klarar av DvD+r och RW+
              vilket inte phillips skall göra.
              Har man små hål i den så är det en Samsung.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X