Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fjärrkontroll

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fjärrkontroll

Skulle behöva hjälp med att få xboxen att köra igång orginal dvd visar programet så jag kan använda min vanliga fjärr igen!

Har fått hjälp med detta förut (ändrade något i någon .ini fil)
    Men har nu bytt hdd o minns inte hur jag gjorde.

Väldigt tacksam för svar!

Mvh /Richard

Börja med att ladda ner "Xboxdash_DVD_Region_Free_Patch_v1.02" packa upp den till valfri katalog på PCn, gör en kopia på din xboxdash.xbe dör den till xboxdashregfri.xbe patcha den med ovan patch, sänd över den till root på din xbox., ändra i evox.ini "DVDPlayer= "C:\xboxdashregfri.xbe", nu kan du se regfri DVD & använda dig av fjärkontrollen.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Originally posted by pege63
      Börja med att ladda ner "Xboxdash_DVD_Region_Free_Patch_v1.02" packa upp den till valfri katalog på PCn, gör en kopia på din xboxdash.xbe dör den till xboxdashregfri.xbe patcha den med ovan patch, sänd över den till root på din xbox., ändra i evox.ini "DVDPlayer= "C:\xboxdashregfri.xbe", nu kan du se regfri DVD & använda dig av fjärkontrollen.
      Pege: När du rekommenderar folk att göra såna här saker kan du ju med fördel nämna att man ska INTE göra det om man kör Xbox Live, aldrig, aldrig, aldrig.

Gör man inte det så går det bra. Försöker du gå live med en regionspatchad orginal Dash är det morsning och goodbye

Comment

Om man lägger in en regionspatchad msdashboard som t.ex. xboxdashregfri.xbe och ställer in evox-ini så att den autostartas när man sätter i en dvdrulle så är det ingen större fara så länge man inte har en dashboard som går online/live automatiskt när det sitter en dvdfilm i dvdläsaren.

Du får aldrig någon chans att välja någon livemeny själv eftersom filmen startas direkt, och boxen bootar om när du trycker ut filmen...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Orginal dashboarden "xboxdash.xbe" är fortfarande kvar i orginal men menar du msdash.xbe så är den åxå kvar i orginal, du ändrar ju bara med vad du vill se DVD filmer med (xboxdashregfri.xbe) kan ju kanske döpa den till vad som helst bara det slutar på *.xbe. Vad det gäller om autostart kan du ju välja att INTE skall ha autostart. LIVE går bra min polare har gjort samma sak HAN spelar LIVE, skulle han INTE kunnat det skulle det nog bli ARG som ett bi på mig.
          Last edited by pege63; 2003-09-30, 10:23.
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ingen som bara kan säga vilken rad jag ska ändra och i vilken inifil? Orkar inte hålla på o krångla.. vill bara ha orginal spelaren..

Men tack ändå för all hjälp.
            Last edited by xtreon1; 2003-10-01, 18:00.

Comment

Snabb fix:
              Gå in i system utils->settings i evo-x
              Ändra autolaunch dvd till NO
              exit&save
              Starta om boxen
              Sätt i filmen
              Starta ms dashboard
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

lägg till i evox.ini:
                Section "Root"
                {
                Item "DVD",ID_Launch_DVD

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X