Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver man inte något chip eller?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Behöver man inte något chip eller?

Hej,

Läste i ett annat inlägg här på forumet och uppfattade det som att man inte behöver något chip längre för att kunna installera evo-x dashboard och lägga in program/spel på xbox hd:n. Stämmer detta, räcker det verkligen bara med att flasha om bios? Vad är i så fall fördelarna med att köpa ett chip?

MVH/ x-iTe

Om du vill kunna spela XBLIVE så måste du ha original bioset och det är smidigast med ett chip då.

Comment

Ja du kan flasha om biosen.

Du kan stänga av ett chip. Eftersom du har kvar din orginalbios kan du köra XBox-LIVE.

------------------------------

Här skrivs det samtidigt

Comment

Har jag uppfattad det rätt att löda in ett chip i boxen är helt onödigt om jag är inte är intresserad av xboxlive?

MVH/ x-iTe

Comment

Ja, det enda som man kan säga är skillnaden är att det är minde bios-minne i nyare boxar.

Men än så längre görs det 256 KB bios.

Comment

Det är bara att stoppa in en bootbar superdiscskiva i en ny box och välja flash bios då eller? Sen är det fritt fram att lägga in spel och filmer på hd:n. Kan man sätta i en ny hd oxå eller kräver det chip?

...jag kan inte tänka mig att det är speciellt många som kommer köpa chip längre. Om jag har fattat saker och ting rätt.

MVH/ x-iTe

Comment

nä du har missuppfatat ting, du måste antingen flasha Ditt TSOP (kräver att du öppnar din xbox och löder lite)

2
              eller köper et minneskort och seplet 007
              och softmoddar boxen

3

bästa lösningen, löd in ett chip.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X