Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyare spel (i deta fall NHL2004)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nyare spel (i deta fall NHL2004)

Var och hyrde NHL2004 förut. Tankade ner det med xboxcopy till disken. Ny får jag inte igång det. Vad beror dettta på och hur kommar man runt det. Antar att det är någon form av copieringskydd?

Har funkat bra med äldre spel.

nån som vet?

jag har en 1.1 med matrix, M7 bios och evolutionX som dash.

Testade med dvd2xbox, då funkade det. (wee...)Läste aven att det kan vara problem med IGR. Hur är det annars med nya spel? funkar alla att rippa ner på disken?

Comment

KotOR funkade inte att kopiera för mig, både i xbcopy och dvd2xbox. Kan det ha något med BIOS att göra? En kompis till mig kör med nån X2-bios och då körde jag med EvoX D6. Han kunde kopiera både NHL2004 och KotOR.
      Dagens visa: Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen

Comment

Det ligger bl.a. en mediacheck som kontrollerar att spelet körs från dvd-driven som dvd2xbox rättar till automatiskt.

Det har även kommit andra former av kopieringsskydd som är lite klurigare.

Jag vet inte personligen hur de nya fungerar.

Comment

De flesta nyare spel behöver crackas. Jag har inte spekulerat i vad som behöver göras. Enklast är att leta efter ett crack på DC.
          Last edited by GoatLord; 2003-11-03, 01:31.

Comment

Jag har NHL 2004 på min & den går att spela har tankat över det men Xfer
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jepp, mediachecken redan bortplockad på det som finns på nätet.

Annars får man antingen göra det själv i en hexeditor eller så gör dvd2xbox det automatist.

Comment

NHL 2004

Jag hyrde också Nhl 2004 och det ville först inte fungera till min förskräckelse
                Sen testade jag en så enkel ändring som att byta till pal inställning på xbox och då fungerade det perfekt. Detsamma gällde Tiger Woods 2004 som för övrigt också är utgiven av EA sports.
                Ställ om xboxen till Pal så kommer det nog att fungera för dig/er också
                Mvh/Mattias
                Jag skall straffa dig i månens namn

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X