Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beskrivning av hur man tankar ner spel osv..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Beskrivning av hur man tankar ner spel osv..

Skulle vilja veta om det finns någon bra beskrivning på hur man gör för att få över ett nedtankat spel(vad ska det vara för typ av fil helst?) från t ex DC. Vilket format ska filen va? Vad för program använder man för att göra om filen och hur man går tillväga för att föra över spelet från pc till xbox? Många frågor blev det.

Å här har jag en till. Får man byta backup spel på dvd med andra eller är det olagligt på detta forum. I sånt fall undrar jag om någon är intresserad? Har ett gäng som en kompis fixa åt mig.

Filen som du laddar ner ska vara *.iso (av formatet xIso)
    (De ligger ju oftast i rar-filer som alltid rekommenderas att ladda ner eftersom du då har möjlighet att crc-checka med den medföljande sfv-filen)

Föra över till boxen gör du lättast med programmet xfer som du laddar iso-filen med och sedan skriver in ditt ip, user, pass i och sen är det bara att trycka på FTP xFer så packar programmet upp ison till din XBox.

Comment

Man får prata OM backuper, och hur man gör backuper, och man får säga att "man kan hitta dom på fildelningsprogram som direct connect".

Man får inte prata om att byta spel, byta ftp-siter osv
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

.rar till .iso?

Jag undrar hur jag konverterar en (single) .rar fil till en .iso fil? Funkar ju utmärkt om det ä multipla filer? Men när det är en enda stor feting har jag inte fått det att funka. Jag kan packa upp den, men den blir ju inte en .iso fil!

Tacksam för hjälp!

Mvh
        Jaques Mayol

Comment

Är du säker på att det är en .rar fil?
          Winrar är nämligen ofta som förstaval även på .iso-filer.

Comment

en ISO dvs en CD-avbild.
            RAR packnings format.
            I RAR filen ligger det en ISO packa upp den till valfri katalog.
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag läste lite fel. Jag såg inte att det gick att packa upp filen. Det går nämligen inte att öppna en xIso i WinRar.

Om det inte är en iso som ligger i rar-arkivet så är det så. Xbox-spel ska alltid ligga i .iso (xIso)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X