Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Amped 2 ntsc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med Amped 2 ntsc

Hej
    har problem med att starta upp Amped 2 (ntsc), det blir bara helt svart och sen händer inget mer.
    Kör superdisc 3.5.
    Har provat att byta till ntsc i enigmah videomode switchdisc utan framgång.
    Jag har fått igång andra spel i ntsc-format förut (utan att ändra videomode), så det borde ju funka.
    Har den gamla DVD-läsaren om det är till nån hjälp.

Iso-filen ska crackas.

Ladda hem cracken (som är en ppf-fil som kanske ligger i ett rar-arkiv)

Du använder dig av programet PPF-O-Matic för att lägga på PPF-filen på iso-filen.

Comment

-

Det har jag gjort, men det funkar ej.

Comment

jag ändrade i hexkoden som denna tråd föreslog, då blev jag av med problemet. ( det hängde sig)

http://forum.psxcare.com/support/sho...threadid=10504

Comment

okej, men problemet här är bara att jag inte kan skicka över filerna till xboxet från datorn sen när jag ändrat i hexkoden. (vilket program ska man förresten använda till att ändra i koden?).

Comment

Förresten, mitt hänger sig direkt i uppstarten. Man hinner inte ens komma in, det blir helt svart bara.
            Har haft det här problemet med ett par andra spel, men jag kan inte fatta vad felet är.

Comment

ok, kanske inte sama fel då, men jag använde xvi32 som är ett gratisprogram(sök på Google) sen tog jag bara "replace" och skrevi de akuella stängarna. Inga problem att ladda upp till boxen alls. (bra att spara en backup)

Comment

jag hittar inte den strängen...
                väldigt konstigt, öppnar default.xbe med XVI32
                /Wanner

Comment

Detta är det första tipset som bör göras kanske

Om ni kör med en gammal version av Evolution X bör ni byta till biosen X2 4977 (förutsatt att ni inte har en Xbox v1.4, är det väl?) och stänga av IGR under Settings i Evo X.

IGR kommer fungera med ändå eftersom X2 4977 har en inbyggd IGR som har samma kommando som Evulution X.

Comment

jag hittade strängen tillslut, fick söka på bara de som man skulle ändra så hittade jag, nu funkar career finfint.
                    /Wanner

Comment

Originally posted by Fixxxer
                      Detta är det första tipset som bör göras kanske

Om ni kör med en gammal version av Evolution X bör ni byta till biosen X2 4977 (förutsatt att ni inte har en Xbox v1.4, är det väl?) och stänga av IGR under Settings i Evo X.

IGR kommer fungera med ändå eftersom X2 4977 har en inbyggd IGR som har samma kommando som Evulution X.
                      Jag kan inte byta till 4977 eftersom jag har X-ecuter 1.0/1.1 .
                      Men det kan alltså vara så att om jag byter till en nyare version av Evolution X, så kanske problemen löser sig? Eller är jag helt ute och snurrar nu?

Comment

Här kanske det är något som jag inte vet men varför skulle du inte kunna köra X2 4977?

Du kan testa att stänga av IGR under settings i EvoX på alla tre ställena. Glöm inte att välja Save and exit!

Comment

Här kanske det är något som jag inte vet men varför skulle du inte kunna köra X2 4977?

Du kan testa att stänga av IGR under settings i EvoX på alla tre ställena. Glöm inte att välja Save and exit!
                          X-ecuter 1.x chippen går inte att flasha om, så isåfall måste man lära sig använda någon "biosloader" och göra sig "boot from media" flaggade biosar :-) Och eftersom jag inte haft anledning att sätta mig in i exakt hur det fungerar så har jag inget att tillägga.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har stängt av alla tre IGR och det hjälper inte.
                            Men en nyare version av evo-x kan inte få det att fungera heller?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X