Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Angående kopiering?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Angående kopiering?

Tja allihopa!

Har haft min kryss låda (chipat med executer 2.0 pro, 120 gig HD)ett bra tag nu och allt har fungerat utmärkt.

Men nu har jag en liten fundering, har lånat ett orginallir av en polare (splinter cell) som jag tänkte copa till HD:n, hur gör man det? När jag lägger i skivan kommer jag direkt till spelet, kommer heller inte ur det (även om jag använder båda skjutknapparna + start + back)

Antar att nån vet det här, känns ganska basic...

Tack på förhand!!

Sätt "autolaunch games = NO/OFF" i system utils->settings, kör sedan dvd2xbox, boxplorer, xbcopy e.dyl.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

har också lånat ett orginal lir (doa3) som jag tänkte dra ner på hd:n ....men jag vill liksom även ha det på PC hd:n som backup.

så det är bara att stoppa i skivan i boxen och köra typ dvd2xbox eller liknande? funkar spelet från hd:n sen da utan skivan när jag lämnar tillbaka den? man lär inte fula med nån ny .xbe fil?

mvh pemani
      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
      360 JTAG Backup Console
      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Tryck ut dvd släden genom att tryck eject (ha ha ha som om ingen visste det). Sätt i skivan på släden men tryck inte in släden i xboxen då den då automatiskt laddar upp spelet. Under "Apps" hittar du "XBCopy" starta det programmet sen kan du trycka in luckan. Kopiera spelet sen är det klart. Anledningen till att man ska först trycka ut dvd luckan är att den på de flesta xboxar rebootar när man öppnar den. Du kan ju sedan använda dig av "Xcommander" eller liknande program för att byta namn på katalogen som spelet lägger sig i. Använder man "XBCopy" får katalogen namnet "XBCopy001" eller "XBCopy002" osv...
        Ändra sedan katalog namnet "XBCopy001" till "Halo" om det är halo du har lagt in. Det blir enklare att ta bort spel från hårddisken senare när man vet vad det är för spel som ligger i katalogerna.
        Namnet på katalogerna påverkar ju inte namnet som spelet får under "Games" i evo-x menyn. Har bara sett ett spel där namnet på spelet ändrars i "Games" när man byter namn på katalogen och det spelet är "Stake".
        XBOX
        X-ecuter 2.2 Lite
        X2_4983.06 Bios
        120GB HD
        SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
        WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
        M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
        Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Original inlägg av roine_johnsson
          Tryck ut dvd släden genom att tryck eject (ha ha ha som om ingen visste det). Sätt i skivan på släden men tryck inte in släden i xboxen då den då automatiskt laddar upp spelet. Under "Apps" hittar du "XBCopy" starta det programmet sen kan du trycka in luckan. Kopiera spelet sen är det klart. Anledningen till att man ska först trycka ut dvd luckan är att den på de flesta xboxar rebootar när man öppnar den. Du kan ju sedan använda dig av "Xcommander" eller liknande program för att byta namn på katalogen som spelet lägger sig i. Använder man "XBCopy" får katalogen namnet "XBCopy001" eller "XBCopy002" osv...
          Ändra sedan katalog namnet "XBCopy001" till "Halo" om det är halo du har lagt in. Det blir enklare att ta bort spel från hårddisken senare när man vet vad det är för spel som ligger i katalogerna.
          Namnet på katalogerna påverkar ju inte namnet som spelet får under "Games" i evo-x menyn. Har bara sett ett spel där namnet på spelet ändrars i "Games" när man byter namn på katalogen och det spelet är "Stake".

Hello,

När jag har kopierat i programmet dvd2xbox så blir det två mappar, en till ljud som är tom & en till video med massa filer.

Hur får jag dessa till en fil som man kan titta på???

snälla hjälp / philip

Comment

antar att du menar att du rippat en DVD som skapar 2 kataloger TS_AUDIO och TS_VIDEO och i video mappen ligger massa "filer" dessa filer är .vob filer det är dom som är filmen så det e bara peta på ngn .vob fil så startar den doch finns det (mig veteligen) ingen progg som kan köra .ifo filen så det blir som på "dvd" med menyer osv

Comment

ja kopierade 2 DVD filmer till xboxen förut...... men jag fick inte med nåra ljud filer?!?!?!?
              använde DVD2XBOX.....
              Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
              respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
              Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
              http://945gl.no-ip.org
              #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Brukar aldrig ligga nåt i TS_AUDIO mappen på dvd-filmer. Ljudet ligger i videofilerna.
                XBOX
                X-ecuter 2.2 Lite
                X2_4983.06 Bios
                120GB HD
                SAMSUNG DVD

Wii 4.2E

Nintendo DSi XL
                M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
                Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

hmm undrar varför jag inte fick nått ljud när jag kodade om .vob filerna till .avi då då...... :/
                  Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                  respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                  Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                  http://945gl.no-ip.org
                  #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Har aldrig sett att det ligger några filer i TS_AUDIO mappen på dvd-filmer. Tar jag och kopierar en .vob fil direkt från en dvd film till datorn så finns det ju ljud i den.
                    XBOX
                    X-ecuter 2.2 Lite
                    X2_4983.06 Bios
                    120GB HD
                    SAMSUNG DVD

Wii 4.2E

Nintendo DSi XL
                    M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
                    Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X